چاپ و بسته بندی

جعبه و کارتن مدل کشویی

کارتن مدل کشویی

جعبه و کارتن مدل کشویی یکی از انواع خلاقانه و به روز جعبه های بسته بندی به شمار می رود. جعبه کشویی را می توان به راحتی در جهت بازاریابی محصول به کار برد و همچنین بازدهی زیادی را هم برای افراد خواهد داشت. این جعبه ها از ظاهر جذاب، زیبا و دوست داشتنی ای برخوردار هستند که موجب شده افراد به میزان زیادی به چاپ و تولید جعبه در این نوع علاقه پیدا کنند. همچنین با وجود در خواست های زیاد و جذابیتی که به همراه دارد، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

در ادامه شما را با موارد بیشتری از جعبه و کارتن مدل کشویی آشنا خواهیم کرد تا این محصول پر کاربرد در صنعت چاپ و بسته بندی را بهتر بشناسید.

جعبه مدل کشویی

جعبه و کارتن مدل کشویی

جعبه و کارتن مدل کشویی، از جمله جعبه هایی است که ظاهری زیبا و جذاب دارد. این جعبه ها به طور کلی از دو قسمت تشکیل شده اند که قسمت درونی مانند کشو درون درب جعبه قرار می گیرد و به محصول شما ظاهری به مراتب زیباتر که بتواند مخاطبین را به خود جذب کند، خواهد داد.

خرید انواع کارتن و جعبه: چاپ و تولید جعبه

انواع جعبه و کارتن مدل کشویی

مدل کشویی به نوعی از طراحی جعبه گفته می شود که می تواند با استفاده از متریال های مختلفی به تولید برسد. این جعبه را می توان به کمک کارتن و کاغذ مقوایی تولید کرد. در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم :

جعبه کارتنی مدل کشویی

جعبه های کشویی‌ای را کارتنی می نامند که با استفاده از ورق های کارتنی لایه دار درست شده باشد. برای تولید این جعبه ها عمدتا از کارتن سه لایه یا دو لایه (سینگل فیس) استفاده می شود. جعبه کشویی مخصوص محصولات کوچک با وزن پایین به تولید می رسد. به همین دلیل کارتن هایی با لایه هایی بیشتر از سه لایه برای ساخت این جعبه مناسب نمی باشد. اما شما می توانید با استفاده از کارتن های لایه دار، مقاومت و محافظت بیشتری را نسبت به جعبه مقوایی از جعبه دریافت کنید. کارتن های لایه دار را می توان به دو روش جعبه فلکسو و کارتن لمینتی به چاپ رساند. این موضوع تنها بسته به نیاز شما از میزان چاپ و کیفیتی است که از جعبه مد نظرتان انتظار دارید.

جعبه مقوایی مدل کشویی

همانطور که نمایان است این جعبه کشویی از یک لایه کاغذ مقوایی تولید می شود. جعبه های مقوایی نیز می توانند از جنس های مختلف باشند که به طور کلی می توان این جعبه ها را به دو گروه مجزا تقسیم کرد :

جعبه مقوایی

می توانند برای تولید این نوع جعبه ها از انواع کاغذ مانند کاغذ ایندربرد، کاغذ کرافت، کاغذ پشت طوسی و کاغذ گلاسه استفاده کرد. این کاغذ های مقوایی مقاومت نسبتا خوبی دارند و همچنین قدرت چاپ و طرح پذیری آن ها بسیار از جعبه های کارتنی بیشتر است.

جعبه هارد باکس

از دیگر انواع جعبه های مقوایی، جعبه هارد باکس است که می توان این جعبه ها را با توجه به کارایی و ساختاری که دارند در دسته جدایی قرار داد. این جعبه عمدتا از یک لایه مقوای سخت ساخته می شود اما می توان در تولید آن از چوب، آلومینیوم و… نیز بهره برد. این جعبه ها قیمت بالاتری را نسبت به دیگر جعبه های موجود در بازار دارد. به همین دلیل از این جعبه ها برای بسته بندی محصولات لوکس و گران قیمت استفاده می شود.

کارتن مدل کشویی

کارتن لایه دار

ورق کارتن های لایه دار که در لایه های مختلفی به مشتریان عرضه می شوند، همگی برای جعبه کشویی مناسب نیستند. کارتن 2 لایه و سه لایه بهترین انتخاب برای چاپ و تولید جعبه کشویی به حساب می آیند.

کارتن دو لایه (Single Face)

این کارتن ها از جمله کارتن های لمینتی است که همواره به همراه لمینت کردن به بازار عرضه می شوند. این کارتن دارای دو لایه، یکی لایه لاینر و یک لایه فلوت است. این دو لایه با قرار گرفتن یک لایه مقوایی و تولید کارتن لمینتی که بتوان با بهترین کیفیت روی آن چاپ کرد، می تواند بسیار در جهت بازاریابی و تبلیغ برند به محصول شما کمک کند. فرآیند لمینت کردن جدا از زیبایی ظاهری ای که به محصول القا می کند باعث بیشتر شدن مقاومت نسبی جعبه در مقابل رطوبت و خیس خوردگی می شود.

کارتن سه لایه

کارتن های سه لایه نیز از لاینر و فلوت درست می شوند، تنها با این تفاوت که یک لایه لاینر به آن اضافه شده. به این صورت که یک لایه فلوت در وسط قرار گرفته و دو لایه لاینر در بالا و پایین، آن را می پوشانند. کارتن های سه لایه نیز همانند کارتن های سینگل فیس به راحتی قابل لمینت شدن هستند و بسیار هم این امر انجام می شود.

جعبه و کارتن مدل کشویی

نکته

در ضمن باید یاد آوری کرد که روی کارتن های لمینتی سه لایه خدمات چاپی گوناگونی می توان اعمال کرد. از جمله این خدمات چاپ سلفونی، چاپ موضعی، چاپ برجسته و طلاکوبی و نقره کوبی هستند که همگی به کمک روش چاپ افست میسر خواهند شد.

برای چاپ روی این جعبه ها از روش چاپ فلکسویی که به کمک آن جعبه فلکسو را تولید می کنند نیز، می توان استفاده کرد.

کاربرد های جعبه های کارتنی و مقوایی کشویی

جعبه های کارتنی : جعبه های کارتنی عمدتا برای کالا های با وزن بالا مورد استفاده قرار می گیرد. اما در بسته بندی کالال های سبک نیز می توان از آن بهره برد.

جعبه های مقوایی : جعبه های مقوایی، مقاومتی به اندازه جعبه های کارتنی ندارند. به همین دلیل تنها برای بسته بندی محصولات سبکی که وزن بالایی ندارند، استفاده می شوند.

مزایای جعبه های کشویی

از جمله مزایای این جعبه به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  • امنیت بالای کالا
  • هزینه مناسب
  • وزن پایین
  • سهولت در جا به جایی
  • طریقه استفاده آسان

انواع جعبه های کشویی

به طور کلی جعبه های مدل کشویی را در دو نوع تولید می کنند. اولی کشویی کبریتی است که از طرف آن را هل بدهید درب جعبه باز خواهد شد. دومی نیز کشویی ته قفلی است که از یک طرفه بسته شده و تنها از یک سمت باز می شود.

انواع جعبه و کارتن مدل کشویی

ثبت سفارش و خرید جعبه مدل کشویی

در این مقاله با یکی از محبوب ترین جعبه ها در صنعت چاپ و بسته بندی آشنا شدید. ویژگی ها و مزایای آن را به شما معرفی کردیم. حال اگر می خواهید جعبه مدل کشویی را تهیه کنید، بهتر است این امر را به دست متخصصین حاضر در مجموعه لمون پک بسپارید. این مچموعه با داشتن سابقه طولانی در این حوزه توانسته همواره محصولاتی با بهترین کیفیت را به تولید برساند. برای ثبت سفارش و خرید جعبه و کارتن مدل کشویی همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *