ساک دستی

آموزش ساخت ساک دستی کاغذی در منزل + فیلم و الگو ساک دستی

آموزش ساخت ساک دستی کاغذی در منزل + فیلم و الگو ساک دستی

یکی از آموزش های هنری جذاب و ارزشمندی که به شما پیشنهاد می کنیم، آموزش ساخت ساک دستی کاغذی است. با وجود اینکه ساک دستی های متنوعی در بازار وجود دارند؛ اما زمانی که کادو خود را در ساک دستی که ساخته دست شماست قرار داده و به فرد مورد نظر هدیه می دهید، طرف مقابل را بسیار خوشحال و غافلگیر خواهید کرد.

تصور اینکه شخصی برای درست کردن ساک دستی کاغذی زمان گذاشته و با ذوق، ساک دستی دلخواه خود را طراحی کرده و ساخته است؛ به شخص مقابل احساس خوشایندی را منتقل می کند. قرار دادن هدیه در ساک دستی دست ساز علاوه بر اینکه کادو شما را شیک تر نشان می دهد، بر ارزش معنوی هدیه شما نیز می افزاید.

ویدئو آموزش درست کردن ساک دستی در منزل

شما می توانید برای آموزش ساخت ساک دستی کاغذی کمی وقت صرف کرده و از یک سری لوازم ساده استفاده کنید و هدیه خود را در ساک دستی جذاب و شیکی که مطابق با سلیقه طرف مقابل خود ساخته اید، قرار دهید. ما در این مطلب با ارائه نکات مهم در آموزش ساخت ساک دستی به شما کمک می کنیم، بتوانید ساک دستی های زیبایی خلق کنید. در ویدئو زیر آموزش ساخت ساک دستی در 5 دقیقه برای شما قرار داده شده است.

پیش از ساخت ساک دستی لازم است، اطلاعاتی در این رابطه کسب کنید. یکی از نکات مهم ساخت ساک دستی که در جذابیت آن موثر می باشد، انتخاب طرح مناسب است. بررسی ابعاد مورد نظر، وسایل لازم جهت ساخت ساک فانتزی و… از دیگر اطلاعاتی هستند که لازم است، کسب کنید. اطلاعات تخصصی و بیشتر درباره ساک دستی در مطلب همه چیز درباره چاپ ساک دستی در اختیار شما عزیزان است.

آموزش ساخت ساک دستی کاغذی در منزل + فیلم و الگو ساک دستی

کاغذ مورد نیاز برای ساخت ساک دستی کاغذی

یکی از مواردی که در آموزش ساخت ساک دستی کاغذی به آن اشاره می شود، انتخاب کاغذ مناسب برای این کار است. برای ساخت ساک دستی می توانید، مقواهای رنگی موجود در بازار یا کاغذ کادوهای جذاب و رنگی را مورد استفاده قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر انتخاب طرح کاغذ یا مقوا، توجه به جنس آن نیز اهمیت بسیاری دارد.

اگر تمایل دارید که ساک دستی شما از ایستایی خوبی برخوردار باشد، باید از مقوا یا کاغذهایی استفاده کنید که ضخامت بالایی داشته باشند. برای هرچه زیباتر کردن ساک دستی کاغذی خود می توانید از یک سری لوازم تزئینی استفاده کنید. به عنوان مثال؛ می توانید با استفاده از یک سری برچسب به سلیقه خود روی ساک دستی طرح های زیبایی ایجاد کنید.

اهمیت استفاده از ابعاد مناسب در ساخت ساک دستی

یکی از نکات ابتدایی برای درست کردن ساک دستی کاغذی مشخص کردن ابعاد ساک می باشد. حتی اگر تولیدکننده ساک دستی هم باشید لازم است قبل از هر کاری ابعاد ساک دستی را به درستی مشخص کنید. اگر بدون در نظر گرفتن ابعاد مناسب اقدام به ساخت آن نمایید، ساک دستی برای هدیه ای که خریداری کرده اید، قابل استفاده نخواهد بود. اگر ساک دستی از هدیه شما کوچکتر باشد، کادو در ساک جا نمی شود. اگر ساک دستی خیلی بزرگ تر از هدیه باشد، علاوه بر اینکه کاغذ شما هدر رفته است، زیبایی ساک نیز از دست می رود.

با توجه به اینکه ساک دستی کاغذی در طرح های مختلفی ساخته می شود، لازم است در ابتدا طرح دلخواه خود را انتخاب کنید تا بتوان ابعاد آن را مشخص کرد. از جمله طرح های رایج ساک دستی عبارتند از:

  • طرح مکعبی
  • طرح هرمی
  • ساک دستی های پایه کوتاه و پایه بلند

اهمیت استفاده از الگو در ساخت ساک دستی کاغذی

 اگر می خواهید یک ساک دستی شیک و استاندارد بسازید، لازم است از الگوی مناسب برای این کار استفاده کنید. بدون استفاده از الگو نمی توانید کاغذ را به طور دقیق برش دهید. تخمین دقیق ابعاد ساک دستی بدون استفاده از الگو کار دشواری است.

الگو آماده با ابعاد برای درست کردن ساک دستی

مراحل ساخت ساک دستی

 در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور یک ساک دستی زیبا با استفاده از جعبه مقوایی آماده بسازید. اگر با الگو آشنا نیستید و روش پیاده سازی آن را نمی دانید، با کمک آموزش ساخت ساک دستی کاغذی می توانید، یک ساک دستی زیبا را در زمان کوتاهی بسازید.

منگنه، مروارید یا سایر سنگ های تزئینی، کاتر، نوار چسب، جعبه مقوایی، چسب مایع، توری مهره دار، نخ ضخیم برای استفاده به عنوان دستگیره ، توری مهره دار، کاغذ رنگی یا مقوا طرح دار و… از جمله ابزار لازم برای ساخت ساک دستی بشمار می آیند.

  • گام اول: در گام اول ساخت ساک دستی کاغذی باید اقدام به تهیه لوازمی که نام برده شد، نمایید. برای اینکه نتیجه ایده آل و مطلوبی کسب کنید، بهتر است که دقت کافی در انتخاب طرح و رنگ داشته باشید.
  • گام دوم: در گام بعدی باید یک جعبه مقوایی تهیه کنید. اگر جعبه مقوایی آماده در دسترس دارید، برای اینکه باز شود از یک کاتر کمک گرفته و شروع به برش ابعاد آن نمایید. اگر جعبه ای در دسترس شما نبود، می توانید به طور خلاقانه نسبت به ساخت جعبه اقدام نمایید.
  • گام سوم: مرحله بعدی که در آموزش ساخت ساک دستی به آن پرداخته می شود، چسباندن مقوای طرح دار یا ورق کاغذ روی جعبه می باشد. برای این کار باید با استفاده از چسب، مقوا یا کاغذ را روی جعبه مورد نظر بچسبانید و سپس در قسمت داخلی، لبه های ورق را تا کنید. پیوند دهانه های پایینی یا بالایی جعبه نیز توسط سایر لبه های مقوا یا کاغذ صورت می گیرد. برای تکمیل کار خود لازم است با چسباندن گوشه ها به یکدیگر، فرم یک جعبه را ایجاد نمایید.
  • گام چهارم: در مرحله چهارم ساخت ساک دستی کاغذی در منزل برای اینکه ساک دستی زیبا و جذابی خلق کنید، باید با استفاده از کاغذ طرح داری کف جعبه، روی لبه های پایین و بیرون جعبه را بپوشانید.

آموزش تا کردن کف ساک دستی

  • گام پنجم: در این مرحله برای پوشاندن دهانه قسمت بالایی ساک دستی نیاز به یک نوار کاغذی همرنگ کاغذ کف جعبه و بیرون جعبه دارید. برای تهیه این نوار کاغذی می توانید، یک اینچ از مقوا یا کاغذ همرنگ را برش داده و مورد استفاده قرار دهید.
  • گام ششم: در مراحل یک تا پنج درست کردن ساک دستی کاغذی آموختید، چگونه قسمت اصلی یک ساک دستی را بسازید. در این مرحله باید دستگیره ساک را آماده کنید. برای این کار نیاز به یک نخ ضخیم یا لوله پلاستیکی شفاف دارید. با برش دادن آن می توانید دستگیره ساک دستی خود را بسازید. برای فیکس شدن دستگیره و جلوگیری از خروج آن باید داخل آن توری مهره داری وارد نمایید.
  • گام هفتم: در این مرحله برای اتمام ساخت دسته های ساک باید اقدام به وصل کردن نخ ضخیم یا لوله پلاستیکی گفته شده به درون هر دو طرف ساک نمایید. برای این کار می توانید از منگنه استفاده کنید.
  • گام هشتم: برای تزیین ساک دستی می توانید از انواع روبان، برچسب و کاغذهای رنگی برای زیباتر کردن بگ استفاده کنید. برای سفارش چاپ روبان و چاپ لیبل میتوانید با لمون پک تماس بگیرید.
  • گام نهم: در این گام از برای درست کردن ساک دستی باید برای ایجاد قفل جهت بسته شدن ساک از مقداری چسب استفاده کرده و یک نوار چسب را درون ساک بچسبانید.

با سپری کردن این مراحل یک ساک دستی شیک و زیبا خواهید داشت. شما می توانید انواع هدایای گرانبها، تبلیغاتی و مناسبتی را داخل این ساک دستی کاغذی گذاشته و به عزیزانتان هدیه دهید. همچنین در صورت نیاز به خرید بگ با تعداد کم نیز میتوانید با ما تماس بگیرید.

با کمک آموزش ساخت ساک دستی کاغذی که در این مطلب خدمت شما عزیزان ارائه شد، می توانید ساک دستی که یک وسیله کاربردی است را خودتان با کمترین امکانات در منزل بسازید و عزیزان خود را سورپرایز کنید. همچنین برای سفارش چاپ ساک دستی میتوانید با واحد فروش لمون پک تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای: 31

10 دیدگاه در “آموزش ساخت ساک دستی کاغذی در منزل + فیلم و الگو ساک دستی

  1. محمدرضا گفت:

    من با این روش درست کردم و خیلی خوب شد

  2. زهرا گفت:

    میشه یه آموزش هم برای ساک دستی هرمی بذارید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام زهرا عزیز

      با همین آموزش و استفاده از قالب ساک دستی هرمی میتونید طرح مورد نظرتون رو بسازید. قالب طرح ساک هرمی برای ایمیل تون ارسال شد.

  3. مرتضوی گفت:

    ویدئو برای من باز نمیشه

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز

      میتونید مجدد امتحان کنید چون نمایش ویدئو مشکلی نداره

  4. مرضیه گفت:

    آموزش خیلی مفید و کاربردی بود. دستتون درد نکنه

  5. محمودی گفت:

    کاش آموزش های بیشتری بذارید

    1. لمون پک گفت:

      سلام خانم محمودی

      در سایر مطالب سایت میتونید به آموزش های کاربردی در حوزه چاپ و بسته بندی دسترسی داشته باشید.

  6. مینا گفت:

    آموزش خیلی خوب و کاربردی بود دستتون درد نکنه

    1. لمون پک گفت:

      سلام مینا عزیز

      خوشحالیم که این آموزش براتون مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *