جعبه و کارتن, خدمات تخصصی

کارتن سه لایه | قیمت و خرید کارتن 3 لایه از کارتن سازی

کارتن سه لایه

کارتن سه لایه به عنوان یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین کارتن های موجود در بازار بسته بندی و چاپ به شمار می رود. این کارتن ها استقامت خوبی دارند و در سایز و ابعاد مختلفی در بازار قابل عرضه است. همانطور که اسم این محصول مشخص است از سه لایه ورق تشکیل شده است که می تواند این لایه ها از جنس های مختلفی باشد. این موضوع متناسب با محصول صورت می گیرد. در ادامه مطلب شما را بیشتر با کارتن سه لایه و ویژگی و مزیت های آن آشنا خواهیم کرد. همچنین نحوه چاپ و تولید جعبه و کارتن و مراحل تولید آن در کارتن سازی را برای شما شرح می دهیم. انواع کارتن سه لایه

جنس کارتن سه لایه

همانطور که از اسم این کارتن نمایان است، از سه لایه در ساخت ورق های کارتنی آن بهره گرفته شده است. میزان استقامت و استحکام در این کارتن بسیار خوب و قابل قبول است. این موضوع با توجه به اینکه می توان جنس لایه ها را تغییر داد ممکن است متفاوت باشد. در نظر داشته باشید که جنس لایه ها می تواند حتی ضد آب باشد. استحکام بالای کارتن سه لایه حفاظت کافی از محصول را برای شما فراهم می کند. با توجه به قیمت مناسب تر و ارزان تر این کارتن ها نسبت به نمونه های 5لایه و 7لایه، می تواند به شما در صرفه جویی هزینه و به حداکثر رساندن سود شما کمک ویژه ای کند.

انواع کارتن های 3 لایه

کارتن ها در ارتفاع لایه میانی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. لایه میانی که به فلوتینگ نیز شناخته می شود، با ارتفاع های متفاوت و حجم مختلف در کارتن های سه لایه به کار برده می شود که هرکدام ویژگی خاص خود را داراست. این موارد به شرح ذیل هستند :

  • کارتن های F فلوت
  • کارتن های E فلوت
  • کارتن های C فلوت
  • کارتن های B فلوت

کارتن 3 لایه

لایه های کارتن 3 لا

کارتن های سه لایه قالبا از دو لایه در بالا و پایین که به لاینر شناخته می شوند، تشکیل شده است. در وسط این دو لایه، فلوت (کاغذی موج داری است که با توجه به نیاز، میزان موج و ضخامت آن تغییر می کند) قرار می گیرد که اصولا از ارتفاع و ضخامت بیشتری نسبت به لاینر ها برخوردار است. این لایه ها با بهره گیری از نوعی چسب بر روی هم قرار می گیرند.

کاربرد های کارتن 3 لایه

این کارتن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند برای مصارف و بسته بندی محصولات مختلفی به کار گرفته می شوند. عمده کاربرد این کارتن ها در صنایعی مانند صنایع دارویی، صنایع غذایی و… است. از پر طرفدارترین کاربرد های کارتن 3 لایه در بسته بندی به موارد زیر می توان اشاره کرد :

به علت قیمت مناسب و مقاومت قابل قبولی که از خود نشان می دهند، تبدیل به پر استفاده ترین و رایج ترین نوع کارتن شده اند.

تولید کننده کارتن سه لایه

تولید کننده کارتن سه لایه

تجهیزات و ماشین آلات مختلفی نیاز است تا شرایط تولید کارتن سه لایه فراهم شود. قرار گیری لایه های ورق کارتنی به کمک این دستگاه ها صورت می گیرد که بعد از ساخت ورقه، با توجه به ابعادی که به دستگاه داده شده ورقه ها برش می خورند و سپس ورقه های برش خورده به یک دیگر متصل شده و کارتن تولید می شود.

تعدادی از ماشین آلات و دستگاه هایی که به کمک آن ها می توان کارتن سه لایه ساخت به شرح زیر است :

  • دستگاه برش
  • دستگاه چاپ
  • دستگاه دایکات
  • دستگاه ورق سازی
  • منگنه
  • دستگاه لب چسب

به وسیله دستگاه های نام برده، میتوان یک کارتن سه لایه خوب (البته با به کار گیری متریال مناسب) تولید کرد.

خط تولید کارتن سه لایه

در مجموعه لمون پک، با مجهز بودن به بهترین دستگاه های روز، انواع کارتن های سه لایه و پنج لایه به تولید می رسد. به واسطه همین موضوع، این شرکت به یکی از معتبرترین و بزرگ ترین کارخانه های ساخت کارتن سه لایه بدل شده است. این مجموعه با بهره بردن از افراد متخصص در صنعت چاپ و بسته بندی و استفاده از بهترین متریال ها در ساخت محصولات خود، کارتن سه لایه‌ای خاص و با کیفیت برای شما تولید می کند. در نظر داشته باشید، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در کارتن بسیار حائز اهمیت است که در این مجموعه به این امر توجه خاصی می شود و شما می توانید با همکاری با ما خیالتان از کیفیت محصول عرضه شده راحت باشد.

ویژگی کارتن سه لایه

مراحل چاپ کارتن 3 لایه

دستگاه های گوناگونی وجود دارند که میتوان از آن ها در چاپ روی کارتن سه لایه بهره برد. این دستگاه‌ها با توجه به تعداد رنگ قابل چاپ و کیفیتی که ارائه می دهند، متفاوت هستند. میزان کیفیت و تعداد رنگ به کار رفته در چاپ، روی قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود. در ابتدا بایستی طرح انتخاب شود. پس از انتخاب طرح و رنگ، کارتن ها به دستگاه چاپ رفته و عمل چاپ روی آنها صورت می گیرد. تولید کارتن لمینتی روشی متفاوت دارد، در این نوع کارتن ها در ابتدا چاپ روی یک مقوا یا کاغذ گلاسه اعمال می شود و بعد از آن روی کارتن کشیده می شود. این کارتن ها از ظاهر به مراتب بهتری برخوردار هستند به همین دلیل از این کارتن ها در صادرات میوه و مارکتینگ بسیار استفاده می شود.

قیمت کارتن سه لایه

قیمت کارتن به عوامل مختلفی بستگی دارد و بسته به شرایط ممکن است تغییر کند.

در ادامه چند مورد از مهم ترین این عوامل را گفته و هر کدام را بررسی می کنیم :

نوع کاغذ : نوع کاغذ مصرفی در ساخت کارتن مهم ترین عامل در تغییر قیمت کارتن سه لایه است. از آنجایی که عمده متریالی که در ساخت کارتن استفاده می شود کاغذ است، کیفیت کاغذ راطه مستقیم با قیمت کارتن سه لایه دارد.

نوع چاپ : طرحی که می خواهید چاپ کنید و کیفیتی که مد نظر دارید از دیگر عوامل موثر بر قیمت کارتن است. هر چه طرح ساده تر باشد و از تعداد رنگ کمتری در آن استفاده شده باشد هزینه نیز کاهش پیدا می کند.

ابعاد کارتن : موارد دیگری نیز در تعیین این قیمت موثر است. ابعاد کارتن درخواستی با توجه به مقدار کاغذی که استفاده می شود باعث تغییر در قیمت نهایی آن می شود.

تعداد سفارش : تعداد تیراژی که سفارش می دهید هر چه بیشتر باشد طبیعتا کارتن برای شما ارزان تر خواهد شد.

تولید کارتن سه لایه

روش تولید خمیر کاغذ

در ابتدا برای تهیه خمیر کاغذ، بایستی چوب ها را به کمک دستگاهی کاملا خورد کرد که تبدیل به دانه های ریزی شوند. این خورده چوب ها به دو روش به خمیر تبدیل می شوند :

روش شیمیایی : در روش شیمیایی، این کار با استفاده از یک محلول قلیایی و محلول سدیم سولفات انجام می شود. به این صورت که در ابتدا خورده چوب ها را با محلول قلیایی قاطی می کنند. در ادامه با اضافه کردن محلول سدیم سولفات طی فرآیندی خمیر کاغذ شکل می گیرد.

روش مکانیکی : این روش با به کار گیری دستگاه های مخصوص، چوب را به حدی خرد خواهند کرد تا شکل خمیری به خودش بگیرد.

خمیر کاغذ به طور کلی به رنگ قهوه ای است، اما با اعمال ترفند هایی این رنگ به سفید تغییر خواهد کرد. در روش مکانیکی، کیفیت نهایی به مراتب کمتر از روش شیمیایی است ولی این روش ارزان تر بوده و هزینه پایین تری را در بر خواهد داشت.

انواع فلوت برای تولید کارتن سه لایه

همانطور که گفته شد انتخاب فلوت مهم ترین فاکتور در تولید جعبه و کارتن سه لایه و همچنین میزان استحکام آن است. فلوتینگ در ورق کارتن نقش ضربه گیر را نیز ایفا می کند.

روش جدیدی در طراحی فلوت کارتن به وجود آمده که به نام روش R شناخته می شود. در این روش که به وسیله دستگاه رول کننده انجام می شود حجم فلوت بیشتر می شود اما ضخامت کاغذ پایین آورده می شود.

کاربرد کارتن سه لایه

تست کنترل کیفیت کارتن

تست کنترل کیفیت برای اندازه گیری مقدار استحکام کارتن در مقابل فشار، مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این کار، ابتدا کارتن را میان دو صفحه مخصوص می گذارند. تا حدی به کارتن فشار می آورند تا خم شود. سپس با توجه به پارامتر هایی، مقدار استحکام کارتن در مقابل فشار را اندازه گیری می کنند.

این کار روشی برای پی بردن به ظرفیت کارتن است. به اینگونه که میتوانیم متوجه شویم، در زمان حمل و نقل و جابه جایی چه اندازه فشار را تحمل می کند و برای محصولاتی با چه وزن و حساسیتی مناسب است.

یک روش جالب دیگر وجود دارد که به کمک آن نیز می توانیم استحکام کارتن سه لایه را مشخص کنیم. به این شکل که شما برای مدت زمانی کارتن را روی آب می گذارید. پس از سپری شدن مدت معلومی، آن را برداشته و وزن می کنید. با مقایسه وزن کارتن قبل و بعد از انجام آزمایش می توان به میزان مقاومت کارتن پی برد در این روش هر چه کارتن آب بیشتری به خود جذب کند به این منظور است که مقاومت کمتری دارد.

کارتن سه لایه میوه

ثبت سفارش و خرید کارتن سه لایه

در این مقاله به کارتن سه لایه و انواع مختلف آن پرداختیم. دیدیم که این کارتن ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با اتکا به ویژگیهایی که دارند، برای کاربرد های متفاوتی به کار گرفته می شوند. اگر شما نیز دوست دارین کارتن سه لایه‌ای با بالاترین کیفیت و بهترین ساخت داشته باشید. می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ضمن کسب اطلاعات بیشتر، اقدام به ثبت سفارش و خرید کارتن سه لایه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *