جعبه و کارتن, خدمات تخصصی

کارتن پنج لایه؛ قیمت و خرید کارتن 5 لایه از کارتن سازی

خرید کارتن پنج لایه

کارتن پنج لایه از دیگر انواع کارتن محصوب می شود که مقاومت خوبی نیز دارد. به واسطه همین استحکام بالا تبدیل به یکی از پر کارترین روش های کارتن سازی شده است. به سبب ویژگی ها و مزیت هایی که دارد، در بسته بندی محصولات مختلفی به کار گرقته می شود.

کارتن پنج لایه به دلیل آنکه یک لایه فلوت بیشتر دارد، از مقاومت و استحکام به مراتب بیشتری نسبت به کارتن سه لایه برخوردار است. با توجه به نیاز مبرم به بسته بندی محصولات و کالاها در راستای محافظت و حفظ سلامت محصول، افراد ترجیح می دهند جعبه هایی با استحکام بالاتر را برای کالای خود انتخاب کنند.

ویژگی کارتن پنج لایه

در ادامه مطلب شما را با کارتن پنج لایه و ویژگی های آن و کاربرد هایی که در صنعت بسته بندی و حمل نقل دارد، بیشتر آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

کارتن پنج لایه

امروزه کارخانه ها و شرکت های چاپ و بسته بندی، کارتن های مختلفی را به بازار عرضه می کنند. عموما کارتن ها به 3 دسته تقسیم می شوند :

  • کارتن پنج لایه
  • کارتن سه لایه
  • کارتن هفت لایه

هر یک از این نوع کارتن ها با توجه به ویژگی ای که دارند برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله به کارتن پنج لایه خواهیم پرداخت.

کارتن پنج لایه چیست ؟

از دیگر انواع کارتن که از مقاومت نسبتا خوبی نیز برخوردار است می توان به کارتن پنج لایه اشاره کرد. این نوع کارتن از 5 لایه تشکیل شده است به صورتی که در ساخت آن از دو لایه فلوتینگ بهره برده شده است تا مقاومت بالاتری داشته باشد. این کارتن می تواند محصولاتی تا وزن 50 کیلوگرم را جا به جا کند. کارتن پنج لایه در هر سایز و ابعادی قابل ارائه به مشتریان است. همچنین جنس کاغذ مصرفی نیز طبق خواسته مشتریان می تواند تغییر کرده و کارتنی طبق خواسته‌شان دریافت کنند.

کارتن سه لایه و پنج لایه

لایه های کارتن ها از دو جز لاینر و فلوت درست می شوند. در کارتن سه لایه، یک فلوت در میان و دو لاینر در بالا و پایین آن است. در حالی که در کارتن پنج لایه یک لایه فلوت اضافی و یک لایه لاینر دیگر رون آن قرار می گیرد. به این ترتیب کارتن پنج لایه با دو لایه فلوت و سه لایه لاینر ساخته می شود. به واسطه لایه اضافی فلوت، مقدار کاغذ مصرفی در این کارتن بیشتر است. به همین دلیل از قیمت بالا تری نسبت به کارتن سه لایه برخوردار است.

ممکن است ساخت هر یک از این کارتن ها با توجه به نیاز و خواسته های کسب و کار لازم باشد. انتخاب هر یک از این دو کارتن بایستی با توجه به محصول و فاکتور مد نظر انتخاب شود. از مهم ترین مواردی که باید برای انتخاب کارتن رعایت کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کارایی و کاربرد آن ها
  • تعداد لایه فلوتینگ (استحکام و مقاومت)
  • هزینه نهایی

قیمت کارتن پنج لایه

قیمت ورق کارتن پنج لایه

قیمت ورق کارتن پنج لایه به موارد مختلفی بستگی دارد. با توجه به شرایط بازار ایران و تغییر لحظه ای قیمت ها نمی توان عدد ثابتی را به عنوان برآورد هزینه نهایی کارتن سازی مشخص کرد. اما موارد مهمی وجود دارند که با مدیریت درست آن ها می توانید تا حد زیادی در هزینه ها و مخارج تولید کارتن پنج لایه صرفه جویی کنید. از این موارد می توان به :

  • سایز و ابعاد کارتن
  • نوع و تعداد فلوت
  • تعداد تیراژ
  • جنس کاغذ مصرفی
  • نوع چاپ

اشاره کرد. که رعایت هر کدام، فاکتور مناسبی برای کم کردن هزینه ها خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی قیمت کارتن سازی و برآورد هزینه سفارشی سازی محصول، می توانید با مشاورین مجرب ما در این حوزه در ارتباط باشید.

استحکام کارتن پنج و سه لایه

کارتن پنج لایه به واسطه تعداد لایه های فلوت بیشتری که دارد به مراتب از استحکام بالاتری نسبت به کارتن سه لایه برخوردار است. همین امر موجب پرکاربرد شدن این کارتن در میام عموم مردم شده است. همانطور که گفته شد به علت مقاوت بالایی که دارد، ظرفیت حمل کالاهایی با وزن بالا را نیز دارد. این کارتن ها بسیار منعطف بوده و به راحتی شکل می گیرند. در نظر داشته باشید این کارتن ها با وجود قیمت بالاتری که نسبت به کارتن سه لایه دارن اما با ویژگی ها وکاربرد هایی که ارائه می دهند، بسیار از نظر اقتصادی به صرفه هستند.

کارتن پنج لایه

ورق سازی ؛ خط تولید کارتن

لازمه‌ی تولید یک کارتن پنج لایه با کیفیت و خوب، داشتن ماشین آلات و دستگاه های روز دنیا است. دستگاه ورق زنی به عنوان مهم ترین دستگاه در فرآیند ساخت کارتن به حساب می آید که فاکتور اصلی یک خط تولید استاندارد است. مجموعه لمون پک با در اختیار داشتن بهترین دستگاه ها و با کمک افراد متخصص روزانه مشغول به تولید هزاران متر مکعب ورق است. شما در صورت تمایل می توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید این محصول کنید.

تولید کننده کارتن پنج لایه

همانطور که گفته شد کارتن پنج لایه از لایه‌های متعددی تشکیل شده است. جنس کاغذ هر لایه مطابق دلخواه افراد قابل تغییر است. اگر می خواهید در انتها کارتنی با کیفیت بالا داشته باشید، باید در ساخت آن از جنس کاغذ مرغوب تری استفاده کنید. در ساخت کارتن، دستگاه های مختلفی به کار گرفته می شود. از جمله این تجهیزات می توان موارد زیر را نام برد :

  • دستگاه برش
  • دستگاه ورق سازی
  • دایکات
  • منگنه
  • لب چسب

هزینه کارتن پنج لایه

ویژگی های کارتن پنج لایه

کارتن پنج لایه به علت ویژگی ها و مزیت هایی که دارد در صنعت بسته بندی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به چند مورد از این خصوصیت ها اشاره خواهیم کرد :

  • مقاومت بالا در برابر آب
  • حفاطت بالا از محصول
  • امکان تولید در ابعاد مختلف
  • ظرفیت حمل اجسام سنگین
  • و…

از جمله ویژگی های مهم کارتن پنج لایه به شمار می روند.

بررسی ساختار کارتن پنج لایه

ساختار کارتن پنج لایه مانند دیگر ورق های کارتنی است. به این شکل که با استفاده از قرار گیری لاینر و فلوت بر روی هم درست شده است. در این کارتن در ابتدا مانند کارتن سه لایه یک لایه فلوت وجود دارد که از هر دو طرف توسط لاینر ها پوشانده شده. اما برخلاف سه لایه، یک لایه فلوت که روی آن یک لایه لاینر قرار دارد به ورق اولیه اضافه می شود و کارتن پنج لایه شکل می گیرد. امکان تغییر در جنس کاغذ لاینر ها نیز مانند کاغذ فلوت وجود دارد.

کاربرد های کارتن پنج لایه

با توجه به اینکه این کارتن پنج لایه از ویژگی های خوبی برخوردار است، در ابعاد و سایز های مختلفی تولید می شود تا کاربرد و میزان استفاده از آن را به حداکثر برساند. به همین دلیل در بسته بندی بسیاری از محصولات و در انواع صنایع به کار گرفته می شود. برخی از این موارد استفاده، که عموما بیشتر با آن ها در روز مره سر و کار داریم را برای شما مثال می زنیم :

  • کارتن لوازم خانگی
  • کارتن میوه (صادراتی)
  • کارتن صنایع دارویی
  • کارتن های بسته های پستی
  • و…

این موارد فقط چند مورد از کاربرد های فراوان کارتن در صنعت است.

انواع کارتن پنج لایه

انواع کارتن پنج لایه بر اساس جنس

به علت اینکه فلوت موجب تغییر در استحکام کارتن خواهد شد، کارتن های پنج لایه به انواع متفاوتی تقسیم شده‌اند که ویژگی هرکدم منحصر به فرد است.

کارتن پنج لایه انواع گوناگونی دارد که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد :

  • با کاغذ کرافت
  • با انواع فلوت
  • با کاغذ سفید (ایرانی)
  • با کاغذ سفید (خارجی)

انواع فلوت

فلوت ها بر حسب شکل قرار گیری ، ضخامت و ارتفاع فلوت با یک دیگر فرق می کنند .

  • A فلوت : ارتفاع در این نوع 5/4 الی 8/4 میلی متر است و در هر متر از آن، 100 الی 125 موج وجود دارد.
  • B فلوت : ارتفاع در این نوع کمتر بوده و در حدود 1/2 الی 9/2 میلی متر است. اما تعداد موج های آن 150 تا 185 عدد در هر متر است.
  • C فلوت : ارتفاع فلوت در این نوع 5/3 الی 7/3 میلی متر است که در هر متر دارای تعداد موجی در حدود 290 تا 320 است.
  • E فلوت : تعداد کنگره یا موج در این نوع 290 الی 320 عدد بوده ولی ارتفاع آن، حدودا 1 تا 2/1 میلی متر است.

همانطور که مشاهده کردید E فلوت به عنوان نازک ترین نوع شناخته می شود. در نظر داشته باشید می توان از هرکدام از انواع فلوت در ساخت کارتن استفاده کرد. حتی این امکان وجود دارد که از دو نوع فلوت در یک ورق کارتن بهره ببرید.

چاپ روی ورق 5 لایه

این کارتن ها با استحکام بالایی که دارند، عمده کاربردشان در صنعت های امروزی برای حمل و نقل کالاهای بزرگ و هدف اصلی آن ها حفاظت از کالاها است. به همین دلیل، چاپی که بیشتر برای کارتن پنج لایه صورت می گیرد، چاپ ساده و تک رنگ است. شما می توانید از کارتن پنج لایه برای ساخت کارتن لمینتی نیز استفاده کنید که در این صورت شما قادر به تولید طرح های با کیفیت‌تری هستید.

مزایای کارتن پنج لایه

فروش کارتن پنج لایه

مجموعه لمون پک از معتبر ترین و مجهز ترین صنایع بسته بندی در کشور است که در حوزه چاپ و تولید جعبه و تولید انواع کارتن و جعبه بسته بندی فعالیت گسترده ای دارد. این مجموعه توان تولید کارتن های سه لایه و پنج لایه در تعداد بالا را دارد که با بهترین کیفیت ممکن در اختیار مشتریان می گذارد.

فروش ورق کارتن پنج لایه

مجموعه لمون پک با دارا بودن خط تولید گسترده و تولید روزانه بیش از چند صد هزار متر مربع ورق کارتن پنج لایه، آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

تست کنترل کیفیت

اصولا بعد از تولید کارتن بایستی تستی روی آن انجام شود تا از میزان استحکام کارتن اطمینان حاصل شود. به همین منظور کارتن را میان دو صفحه قرار می دهند و به آن فشار وارد می کنند تا حدی که کارتن خم شود. با توجه به فرمول خاصی، میزان سختی کارتن محاسبه می شود.

تولید کارتن پنج لایه

ثبت سفارش و خرید کارتن پنج لایه

در این مطلب کارتن پنج لایه را معرفی کردیم و با ویژگی ها و مزایای آن آشنا شدید. اگر تمایل به چاپ و تولید کارتن، جهت بسته بندی محصولات خود را دارید. همین الان با شماره های تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص ما در این حوزه، اقدام به ثبت سفارش و خرید کارتن پنج لایه بفرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4 / 5. تعداد رای: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *