چاپ و بسته بندی

طلاکوبی و نقره کوبی در صنعت چاپ و بسته بندی

طلاکوبی و نقره کوبی در چاپ و تولید جعبه

طلاکوبی و نقره کوبی در چاپ و بسته بندی از جمله خدماتی است که به افراد کمک می کند تا برند خود را به شکلی جذاب تر در چشم مخاطبین جلوه دهند. اجرای طلاکوب میتواند روی جعبه های مقوایی هم صورت می گیرد و ظاهر جعبه ها را به شکل قابل توجه ای زیباتر می کند. در صورتی که بخواهید رنگ برند و لوگوی شما و یا هر نوشته ای روی جعبه را به حالتی چاپ کنید که خاص تر به نظر برسد، بهترین گزینه طلاکوبی و نقره کوبی جعبه است. این روش حتی امکان چاپ برجسته را نیز فراهم می سازد.

در ادامه با موارد بیشتری در رابطه با طلاکوبی و نقره کوبی در حوزه های مختلف چاپ و بسته بندی آشنا خواهید شد.

طلاکوبی و نقره کوبی در چاپ و تولید جعبه های مقوایی

استفاده از طلاکوب در چاپ و تولید جعبه

همواره با گسترش صنعت چاپ و بسته بندی، افراد ترفند های گوناگونی را برای بسته بندی محصولات خود به وجود آورده اند. یکی از این ترفند ها که امروزه به عنوان یکی از شاخص ترین خدمات در چاپخانه های سراسر کشور به مشتریان عرضه می شود، طلاکوبی و نقره کوبی است. یکی از موثر ترین راه ها برای افزایش زیبایی جلوه ظاهری جعبه های مقوایی، تحقق این امر است. طلاکوبی و نقره کوبی ظاهری لوکس و خاص را به محصول می دهند و تنها تفاوت این دو در رنگی است که ارائه می دهند. وگرنه تمامی مراحل و نحوه چاپ این دو همانند یک دیگر است. امر طلاکوبی از آنجاکه باعث افزایش اعتبار محصول می شود، هزینه ی نسبتا بالایی دارد.

کاربرد طلاکوب در تولید جعبه مقوایی

یکی از انواع جعبه های بسته بندی، جعبه های مقوایی هستند. این گونه جعبه ها دارای قدرت چاپ پذیری بالایی هستند و انواع طرح ها را می توان به راحتی در رنگ هایی با طیف وسیع پیاده کرد. همچنین بهترین گزینه برای چاپ طلاکوب و نقره کوب به شمار می روند. به دلیل اینکه جعبه های مقوایی مقاومت بالایی دارند و به کمک دستگاه هایی همچون دستگاه چاپ افست، امکان چاپ روی مقوا فراهم می باشد.

از جعبه های مقوایی در انواع صنایع امروزی استفاده می شود و در بسته بندی محصولات مختلفی همچون آرایشی و بهداشتی، دارویی، الکترونیکی و… به کار گرفته می شوند. این جعبه ها در مقابل آب مقاومت خوبی دارند، اما تحمل وزن بالایی را ندارند. در صورتی که می خواهید محصولی را به شکلی به یک قرد هدیه بدهید یا می خواهید به محصولتان اعتباری دو چندان ببخشید، طلاکوبی و نقره کوبی جعبه در این زمینه بسیار موثر است.

جعبه کارتنی

جعبه های کارتنی به جعبه های بسته بندی ای گفته می شود که از ورق های لایه دار تولید می شوند. به طور کلی از جعبه های کارتنی به دلیل آنکه میزان و کیفیت چاپ بالایی را فراهم نمی سازند، تنها برای انبار کردن و حمل و نقل امن کالا استفاده می کنند. این جعبه ها در محافظت از محصول بسیار خوب عمل می کنند. به همین دلیل بهترین گزینه برای جابه جایی محصولات در مسافت هایی در اندازه دو کشور بهره می برند. این کارتن ها را نمی توان با دستگاه چاپ افست چاپ کرد و دستگاه چاپ فلکسویی که جعبه فلکسو نیز به کمک این روش ساخته می شود، مخصوص انجام این فرآیند در کارتن ها می باشد. این موضوع نیز به سبب مقاومت کمی است که جعبه های کارتنی لایه دار دربرابر چاپ با این دستگاه دارند، است.

طلاکوبی و نقره کوبی در تولید جعبه

مقایسه چاپ لمینت و طلاکوب

از آنجا که کارتن های لایه دار در حمل و نقل طولانی محصولات به کار گرفته می شوند. بهتر است برای بسته بندی محصولات به کمک این جعبه، از طرح و نوشته ای درخور استفاده کنید. به دلیل اینکه نمی توان به راحتی طرح مورد نظر را روی کارتن های لایه دار چاپ کرد، برای تحقق این امر می بایست از فرآیند لمینت کردن کارتن ها استفاده کرد.

در فرآیند تولید کارتن لمینتی از کاغذهای مقوایی که از قدرت چاپ پذیری بالایی برخوردار هستند استفاده می شود. این امر باعث می شود بتوانید روی جعبه هایی با قدرت و امنیت بالای کارتن های لایه دار، طرحی را با بهترین کیفیت و بالا ترین وضوح پیاده سازی کنید. کارتن لمینتی جایگزین خوبی برای طلاکوب کردن جعبه ها در مقیاس صنعتی است.

استفاده از روش فویل کوب در چاپ لیبل

همچنین برای افرادی که نمی خواهند به طور مستقیم روی جعبه عمل چاپ را انجام بدهند، می توانند به سراغ چاپ لیبل در طرح های گوناگون بروند. چاپ لیبل در طرح مختلفی به چاپ می رسد و می توان طلاکوبی و نقره کوبی را روی لیبل نیز صورت داد. لیبل طلاکوب از جمله خدماتی به شمار می رود که در مجموعه لمون پک به مشتریان ارئه می شود.

قیمت طلاکوبی و نقره کوبی در چاپ و تولید جعبه

همانطور که می دانید در چاپ و تولید جعبه ای که در ادامه نیازمند طلاکوبی است، از ریبون هایی به رنگ طلایی استفاده می شود. این ریبون ها از سایر ریبون های موجود در بازار قیمت به مراتب بالاتری دارند. به همین دلیل طلاکوبی و نقره کوبی روی جعبه های مقوایی قیمت بالایی را برای شما در بر خواهد داشت.

اما باید در نظر داشت، در مواقعی نیز بایستی بدون توجه به هزینه ای که در بر دارد و در راستای اهدافی که دارید از آن استفاده کنید. این موضوع با توجه به هدفی که در سر دارید تعیین می شود. گاهی استفاده از طلاکوبی با توجه به قیمت بالای آن بهترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. پس بایستی در مرحله اول کسب و کار خود را بررسی کنید و سپس درباره چاپ و تولید جعبه تصمیم بگیرید.

طلاکوبی و نقره کوبی در چاپ و تولید جعبه

طلاکوبی و نقره کوبی در مجموعه لمون پک

مجموعه لمون پک نیز تمامی خدمات موجود در راستای چاپ روی جعبه را با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان خود عرضه می کند. شما نیز می توانید در صورتی که حس می کنید می تواند طلاکوبی و نقره کوبی روی برند و محصول شما تأثیر مثبتی داشته باشد، همین حالا با مشاورین ما در این حوزه تماس بگیرید. تا ضمن کسب اطلاعات بیشتر اقدام به ثبت سفارش کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.8 / 5. تعداد رای: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *