برچسب و لیبل, چاپ و بسته بندی

چرا طراحی و چاپ لیبل اهمیت دارد؟

طراحی و چاپ لیبل

طراحی و چاپ لیبل، امروزه تبدیل به موضوعی مهم میان کسب و کار ها و صاحبان مشاغل برای تبلیغ محصولات و برند خود شده است. با توجه به اهمیت بسته بندی در فروش و بازاریابی، لیبل نیز به همین واسطه تبدیل به عضوی مهم در اکثریت صنایع شده. به دلیل استقبال خوب نسبت به لیبل، انواع مختلفی از لیبل ها ساخته شده اند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند، در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

سفارش طراحی و چاپ لیبل

انواع طراحی و چاپ لیبل

لیبل ها در انواع و اشکال گوناگونی چاپ می شوند که بر اساس نوع لیبل و جنس به کار رفته در ساخت لیبل به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • لیبل کاغذی : از ساده ترین و ارزان ترین نوع لیبل ها، لیبل کاغذی است.
  • لیبل متالایز : یکی از انواع لیبل است که دارای چسبندگی بالا و ظاهری فانتزی می باشد. از دیگر ویژگی های این لیبل ضد خش بودن و استحکام بالا است.
  • لیبل شیشه ای : این نوع لیبل خاصیت شیشه ای مانند دارد و شفاف است. به شکلی که پشت لیبل مشخص است و برای سطوح شفاف و شیشه بهترین گزینه است.
  • لیبل یووی : نوعی لیبل کاغذی است که بر روی آن لایه ای از روکش یووی کشیده شده است. این لیبل به موجب روکش جنس یووی، از ماندگاری به مراتب بالاتری نسبت به دیگر لیبل ها برخوردار است.
  • لیبل سلفون مات و براق : لیبل سلفون نیز همان لیبل کاغذی می باشد که لایه ای از سلفون براق یا مات بر روی آن کشیده شده است که جدا از افزایش جذابیت لیبل موجب استحکام وماندگاری بیشتر لیبل می شود.
  • لیبل طلاکوب : در این لیبل از نوشته ها و طرح هایی به رنگ طلایی و نقره ای بهره می برند. این رنگ ها به واسطه روبان های طلایی و نقره ای رنگی است که در ساخت آنها استفاده می شود.

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

هر دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست از محبوب ترین روش های چاپ لیبل به شمار می روند به شکلی که دیگر همه ی چاپخانه ها با استفاده از این دو، کار خود را پیش می برند.

چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا بسیار مناسب است و از نظر وقت و هزینه بسیار به صرفه تر از چاپ دیجیتال است. اما چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین مناسب بوده و از سرعت بسیار بهتری از چپ افست در این مورد برخوردار است.

ارزان ترین لیبل

در میان تمامی لیبل های موجود در بازار، لیبل های کاغذی به عنوان ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین نوع لیبل ها به شمار می روند. همچنین نحوه برش لیبل نیز روی قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت. در مطلب نکات مهم درباره لیبل ارزان، به طور کامل این موضوع را بررسی کرده ایم.

برش لیبل

به طور کلی لیبل ها به دو روش برش داده می شوند :

برش مستقیم : در این روش در هنگام برش لیبل لایه رویی به لایه زیرین چسبیده است و هر دو لایه همزمان با هم برش می خوردند.

برش نیم تیغ : در روش نیم تیغ فقط لایه رویی برش می خورد. به نحوی که لیبل ها بر روی یک صفحه به صورت ردیفی در کنار هم قرار گرفته اند.

خرید چاپ لیبل

کدام نوع برش بهتر است؟

انجام برش نیم تیغ به وسیله دستگاهی به اسم کاتر پلاتر صورت می گیرد. اگر طرح شما از نظر شکل و ابعاد دارای پیچیدگی باشد یعنی اگر در سایز بسیار کم باشد یا از اشکال هندسی مانند پنج ضلعی استفاده می کنید راهی جز استفاده از روش نیم تیغ ندارید ولی اگر لیبل هایی به شکل مربع و مستطیل دارید که در ابعاد بزرگ هستند، بهترین انتخاب برای شما روش مستقیم است. چرا که در هزینه چاپ لیبل نیز به مقدار قابل توجه‌ای صرفه جویی می شود. اطلاعات تخصصی درباره انواع لیبل و برچسب در مطلب همه چیز درباره چاپ لیبل و برچسب جمع آوری شده است.

پرفروش ترین لیبل

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که کدام لیبل طرفداران بیشتری را دارد؟ یا کدام یک در بین مخاطبین از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ یا چه لیبلی فروش بیشتری دارد؟

باید به شما بگوییم که هر کدام از لیبل ها با توجه به کاربرد ها و ویژگی هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به شرایط، میزان به کار گیری آن ها فرق می کند. هر لیبل باید متناسب با نیاز و با توجه به خواسته و اهداف کسب و کار طراحی و چاپ شود. برای مثال لیبل گرد یکی از پرکاربردترین انواع برچسب برای آنلاین شاپ ها به حساب می آید. پس پر فروش ترین لیبل برای شما آن لیبلی است که طرحی متناسب با محصول شما داشته باشد و موجب افزایش فروش و اعتبار برند شما شود.

نحوه سفارش و چاپ لیبل

اگر شما نیز علاقه به چاپ لیبل برای بسته بندی و تبلیغ برند خود دارید. برای ثبت سفارش و اطلاع از آخرین قیمت های چاپ برچسب با کارشناسان ما در تماس باشید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *