برچسب و لیبل, چاپ و بسته بندی

تفاوت لیبل یووی با سلفون

تفاوت قیمت برچسب یووی و سلفون

تشخیص تفاوت لیبل یووی با سلفون، به علت شباهت هایی که از نظر ظاهری به یک دیگر دارند، از معضلاتی است که افراد برای انتخاب لیبل با آن دست و پنجه نرم می کنند. امروزه اغلب صاحبان مشاغل، از چاپ لیبل برای تبلیغ برند و محصولات خود استفاده می کنند. همانطور که می دانید استفاده از لیبل تأثیر به سزایی روی جذب مخاطبین دارد و می تواند موجب افزایش بازدهی فروش و رونق در کسب و کار شما بشود.

لیبل یووی و لیبل سلفون از پر طرفدار ترین انواع لیبل به شمار می روند. از طرفی این دو از بسیاری از جهات به یکدیگر تشابه فراوانی دارند. به همین دلیل برای اکثر کسانی که برای برند خود، در نظر دارند از لیبل یووی یا لیبل سلفون استفاده کنند، ممکن است تشخیص این دو لیبل از یکدیگر سخت باشد. در ادامه به تفاوت لیبل یووی با برچسب سلفون خواهیم پرداخت.

تفاوت لیبل یووی با سلفون

برای آنکه بتوانیم به راحتی لیبل یووی و لیبل سلفون براق را از یکدیگر متمایز کنید، بایستی اول خصوصیت ها و ویژگی های هرکدام را بیشتر بشناسید. در ادامه این مطلب به ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت و شما را با لیبل یووی و لیبل سلفون براق بیشتر آشنا می کنیم تا تفاوت لیبل سلفون و روکش یووی را بهتر درک کنید.

لیبل یووی (UV)

از دلایلی که لیبل یووی در میان صاحبان کسب و کار ، تولیید کنندگان و همچنین فروشگاه های بزرگ از محبوبیت زیادی برخورددار است، جذابیت و زیبایی منحصر به فردی است که به مخاطبین خود القا می کند. همچنین به سبب خوانایی و وضوح بالای طرح روی لیبل یووی، موجب جذب مخاطب به محصول و برند شما می شود.

ویژگی های لیبل یووی

از ویژگی های لیبل یووی به چندین موردی که بیشتر باعث جلب توجه عموم به این لیبل شده است، اشاره خواهیم کرد:

  • قدرت چسبندگی بالا
  • مناسب برای سطوح چوبی و فلزی
  • دارای ماندگاری بالا
  • شفافیت قابل توجه و جذابیت منحصر به فرد
  • امکان ایجاد برجستگی روی لیبل
  • امکان چاپ روی هرگونه کاتالوگ و کارت ویزیت
  • سازگار با محیط زیست
  • مصرف جوهر کمتر

نحوه ساخت لیبل یووی

در ساخت لیبل یووی (UV) از دستگاهی مخصوص جهت ایجاد طرح استفاده می شود. کلمه UV به معنی (Ultra Violet) است که با توجه به اسم آن نیز می توان دریافت که از اشعه فرا بنفش در تولید این لیبل بهره می برند.

این کار به وسیله دستگاه های مخصوص یووی زن صورت می گیرد که به وسیله کامپیوتر به این دستگاه ها انتقال پیدا می کند. این دستگاه با خشک کردن طرح الحاقی رو لیبل، باعث به وجود آمدن لایه ای روی لیبل یووی می شود. این کار باعث به وجود آمدن لایه ای بر روی لیبل یووی خواهد شد که بدون گذاشتن تأثیری روی کیفیت و وضوح آن، موجب بالا رفتن استحکام آن می شود. به همین دلیل این روش را راهی برای بیشتر کردن استحکام لیبل نیز می دانند.

برای ساخت لیبل یووی از روش ها و راهکار های متفاوتی استفاده می شود که هرکدام به نسبت خلاقیتی که در ساخت آن ها به کار برده شده است دارای خصوصیت های منحصر بفردی هستند.

لیبل یووی تخت ( یووی سیلندی )

در این روش برای ساخت لیبل یووی، متریالی که می خواهند طرح یووی را روی آن قرار بدهند (می تواند کاغذ یا هر چیز دیگری باشد) در داخل محفظه ای توری مانند قرار می گیرد تا به مواد یووی آغشته شود. بعد از خروج از این مرحله وارد قسمت خشک کن دستگاه شده و طرح روی متریال خشک می شود و یک طرح یووی براق و جذاب شکل می گیرد.

لیبل یووی برجسته ( یووی موضعی )

دستگاه های ساخت لیبل یووی موضعی (برجسته) به صورت کاملا خودکار کار می کنند. به همین دلیل کافیست قسمت هایی که نیاز به پوشش یووی دارند در دستگاه مشخص شوند. بعد از قرار گیری متریال در دستگاه، قسمت های تعیین شده، به یووی آغشته می شود و بعد از عبور از خشک کن، طرحی شفاف و برجسته به شما می دهد. از این نوع لیبل یووی بیشتر در ساخت لوگو به کار برده می شود که موجب جلب توجه بسیاری نیز می شود.

لیبل یووی شنی و اکلیلی

در این روش طرح روی لیبل به شکل دانه های شن دیده می شود که این موضوع به علت تفاوت در نحوه تولید آن است. در ساخت لیبل یووی شنی و اکلیلی، با وجود استفاده از مواد دیگری در هنگام قرار دادن در ظرف تور مانند، از درجه حرارت متفاوتی نسبت به دیگر روش ها نیز استفاده می شود، به شکلی که در آخر، طرح به شکل دانه های شن دیده می شود.

خرید لیبل یووی و سلفون

لیبل سلفون

با اینکه امروزه انواع مختلفی از لیبل وجود دارد اما لیبل سلفون به علت ویژگی های بخصوص خودش از طرفدارن بسیاری در این حوزه برخوردار است و به واسطه ظاهر زیبا و جذابی که دارد به محصول و برند جان تازه ای می بخشد. این لیبل ها به واسط پوشش سلفونی به 3 دسته تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به ویژگی‌ای که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

لیبل سلفون براق : در این نوع لیبل سلفونی، از روکش سلفون براق استفاده می کنند. این لایه سلفونی باعث بازتاب نور خورشید شده و موجب جذابیت و درخشندگی طرح می شود.

لیبل سلفون مات : این لیبل برخلاف روش قبلی از سلفون مات در پوشش لیبل استفاده شده است که از بازتاب نور خورشید جلوگیری می کند. این لیبل برای افرادی که به نور حساس هستند، بسیار مناسب است.

لیبل سلفون طرح‌دار : این نوع لیبل که به مخملی هم معروف است. معمولا به علتت قیمت بالاتری که دارد از سلفون مات و براق کمتر مورد استفاده قرار می گیرد ولی برای بسته بندی کالاها و محصولات لوکس بسیار مناسب می باشد.

ویژگی های لیبل سلفون

با توجه به طرفداران زیاد این لیبل، باید بدانید که به سبب وجود روکش سلفونی، از ویژگی های خاصی بهره مند است، از جمله :

  • جذابیت و زیبایی ظاهری
  • ماندگاری و استحکام نسبتا بالا
  • قدرت چسبندگی بالا
  • امکان ایجاد طرح برجسته

نحوه ساخت لیبل سلفون

در ساخت لیبل سلفون از یک لیبل کاغذی بهره می برند که روی آن را با روکشی سلفونی می پوشانند که موجب جلوه و جذابیت لیبل می شود. همچنین وجود لایه سلفونی موجب افزایش استحکام و مقاومت لیبل در برابر شرایط مختلف خواهد شد.

کشیدن سلفون روی لیبل به 3 روش صورت می گیرد که هرکدام به نحوی کاربرد بخصوص خود را دارد:

ساخت لیبل سلفون به روش سرد

در سلفون کشی به روش سرد لایه‌ی سلفون به صورت دستی یا به کمک دستگاه بر روی لیبل کشیده می شود. در نظر داشته باشید این روش از دیگر روش ها از کیفیت پایین تری برخوردار است.

ساخت لیبل سلفون به روش چسبی (به کمک آب)

در این روش یک لایه سلفون چسب دار را با کمک آب روی لیبل می چسبانند که باتوجه به روش های دیگر هزینه کمتری صرف می شود و برای تولید انبوه بسیار مناسب تر است.

ساختت لیبل سلفون به روش حرارتی

در روش حرارتی نیز یک لایه سلفون چسب‌دار با دادن حرارت زیاد، روی لیبل چسبانده می شود. به موجب حرارتی که به لیبل اعمال می شود، استحکام و ماندگاری لیبل در این روش به مراتب از دیگر موارد بیشتر است.

تفاوت قیمت لیبل یووی و سلفون

بطور کلی تفاوت لیبل یووی با سلفون بیشتر در ویژگی های کاربردی آن ها است. مگر اینکه در چاپ لیبل یووی از دستگاه مخصوص اشعه فرا بنفش استفاده می شود که به موجب این موضوع از استحکام بالاتری برخورددار است و ماندگاری بیشتری نسبت به لیبل سلفون دارد. همچنین میزان چسبندگی لیبل یووی در سطوح مختلف از لیبل سلفون به مراتب بیشتر است. به همین دلیل برای سطوحی که حساسیت بالایی دارند یا سطوح چوبی، فلزی و… استفاده از لیبل یووی گزینه بسیار مناسب تری است. برای سفارش چاپ لیبل و کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت برچسب یووی با لیبل سلفون براق و مات و خرید این لیبل های دوس داشتنی با کارشناسان ما در تماس باشید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *