جعبه و کارتن, چاپ و بسته بندی

همه چیز درباره بسته بندی فست فودی + مهمترین نکات

انواع بسته بندی فست فودی

بسته بندی فست فودی عمدتا بسته به سلیقه افراد می تواند از کارتن های لایه دار یا از مقوا تولید شود. این نوع از بسته بندی ها به دلیل آنکه محصولات غذایی داخل آن ها قرار می گیرد، بایستی ویژگی هایی همچون وزن سبک، بهداشتی بودن و همچنین قابل بازیافت بودن را دارا باشند. این جعبه ها با توجه به شرایطی که بایستی داشته باشند جزء بسته بندی های خاص در صنعت چاپ و بسته بندی به شمار می روند که در تولید آن ها باید دقت کافی را به عمل آورد. این جعبه تفاوتی هایی با جعبه های رستورانی دارند که در ادامه با ذکر مواردی از هر دوی آن ها به این موضوع اشراف پیدا خواهید کرد.

انواع بسته بندی فست فودی

بسته بندی و تأثیر آن روی افزایش فروش

نمی توان این موضوع را کتمان کرد که بسته بندی غذاهای فست فودی و عرضه آن ها در جعبه های بسته بندی ای درخور، می تواند بسیار تأثیر مثبتی روی فروش بگذارد. همواره برای عرضه و ارائه محصولات فست فودی به صورت بیرون بر نیاز به بسته بندی بوده است که جدا از قرار گیری غذا در آن باید ویژگی های مخصوص خود را داشته باشد. اما در کنار مواردی که بایستی به آن ها توجه کرد و در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، طراحی و تولید یک طرح از برند شخصی با رنگ و شکل منحصر به فرد می تواند تأثیر به سزایی در افزایش فروش و بالا رفتن اعتبار برند شما بگذارد. اکثر فروشندگان و برند های معروف و بزرگ جهان برای عرضه محصولاتشان به مشتریانی که دارند با استفاده از جعبه هایی با طرح و لگوی شخصی آن ها است.

خرید بسته بندی فست فودی

انواع بسته بندی فست فودی

جعبه های بسته بندی فست فود در انواع مختلفی تولید می شوند که تنها در طراحی و نحوه باز شدن با یک دیگر تفاوت دارند. این امر می تواند به دلخواه فروشنده انتخاب شود و همچنین باید محصولی که برای بسته بندی درون آن قرار می گیرد را نیز در نظر گرفت. رایج ترین روش هایی که افراد محصولات فست فودی خود را به مشتریان عرضه می کنند به شرح زیر است :

تمامی مواردی که مثال زده شد را می توان برای بسته بندی محصولات فست فودی به کار گرفت. اما باید در نظر داشت که همگی این جعبه ها نمی توانند برای اهداف کسب و کار شما مناسب باشند و بازدهی مد نظر را برای شما به ارمغان بیاورند. به همین دلیل انتخاب جعبه ای که بتوانید با بیشترین بازدهی محصول خود را به  مخاطبین و خریداران ارائه دهید مسئله مهمی است که نباید به سادگی از آن گذشت.

جعبه های مختلفی در بازار وجود دارند که می توان از آن ها نیز استفاده کرد اما این امر چندان کار حرفه ای و درستی نیست. برای مثال کارتن لمینتی و جعبه هاردباکس نیز از پرطرفدار ترین جعبه هایی هستند که در صنعت چاپ و بسته بندی به تولید می رسند. اما هیچ یک برای بسته بندی اینگونه محصولات نه مناسب هستند نه به صرفه.

بسته بندی فست فودی

بسته بندی انواع محصولات فست فودی

همانطور که می دانید در اغذیه فروشی ها و فروشگاه هایی که به عرضه غذاهای فست فودی مشغول هستند، محصولات و غذا های متنوعی ارائه می شوند. این محصولات هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارند و بایستی شرایط متفاوتی را در هنگام بسته بندی محصول برای آن ها فراهم کرد. از انواع جعبه هایی که برای عرضه محصولات مختلف در صنعت فست فود مورد استفاده قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در نظر داشته باشید گاهی محصولات فست فودی را به صورت سرد و در سوپر مارکت ها به مشتریان عرضه می کنند. این نوع بسته بندی به دلیل آنکه زمان طولانی تر و با شرایط متفاوت تر بایستی نگهداری شوند، در دسته جدایی قرار می گیرند که می توان این جعبه های بسته بندی را در دسته ای جداگانه و به عنوان جعبه بسته بندی فست فودی فروشگاهی دسته بندی کرد.

قیمت جعبه های فست فودی

جعبه های بسته بندی فست فود نیز همانند دیگر جعبه های بسته بندی بستگی به مواردی دارند که با مدیریت درست آن ها می توان هزینه ها را به مقدار زیادی کاهش داد. مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت این جعبه ها تأثیر می گذارد، جنس جعبه و میزان چاپ روی آن است. در تولید این جعبه ها به دلیل قرار گرفتن مواد غذایی و امکان به خطر افتادن سلامت افراد، نباید از متریال های بی کیفیت و نا مرغوب استفاده کرد. پس می توانید با صرفه جویی در طرح های چاپی و استفاده از روش هایی که قیمت مناسب تری دارند، در هزینه های خود به میزان قابل توجه ای صرفه جویی کنید. همچنین می توان با سفارش تعداد بالایی از جعبه های بسته بندی فست فودی هزینه نهایی چاپ و تولید جعبه را کاهش بدهید.قیمت بسته بندی فست فودی

نکاتی درباره طراحی جعبه های فست فودی

مهم ترین نکاتی که باید در طراحی و تولید جعبه های بسته بندی فسف فود مد نظر گرفت :

  • مهم ترین موضوعی که هنگام تهیه این جعبه باید به آن توجه داشت، بهداشتی بودن و داشتن مهر سیب سلامت روی آن است. اگر به این امر توجه نشود، ممکن است جدا از بین بردن اعتبار شما نزد مشتری باعث به خطر افتادن سلامت افراد شود و برای شما طبعات سنگین تری را در پیش داشته باشد.
  • موضوع دیگری که باید به آن دقت داشت، استفاده از طرح و رنگ هایی است که برای مشتری جذاب به نظر برسد و بیشتر باعث ترغیب آن ها به محصول شما بشود.
  • باید حتما این موضوع را در نظر داشته باید که جعبه ای که با آن غذاها را حمل می کنید دارای مقاومت کافی باشد و همچنین غذا و فست فود را تا زمان تحویل به مشتری کاملا گرم نگه دارد، تا رضایت مشتری را به طور کامل به دست بیاورید.

چاپ جعبه های فست فودی

به روش های مختلفی می توان جعبه های بسته بندی فست فودی را چاپ کرد. انتخاب روش چاپ بسته به نوع و جنس کاغذ تغییر خواهد کرد. اگر جنس جعبه های فست فودی از جنس کارتن باشد بایستی از روش چاپ فلکسو برای طراحی آن ها استفاده کرد. عموما برای غذاهای فست فودی، ورق های کارتنی سه لایه و دو لایه مورد استفاده قرار می گیرد. اما در شرایطی که بخواهید از کارتن لمینتی استفاده کنید می توانید طرراحی هایی با کیفیت بسیار مناسب تر نیز روی آن ها چاپ کنید. برای این کار باید از روش چاپ افست استفاده شود. چرا که کیفیتی بسیار بالا دارد و برای طرح هایی با میزان طیف رنگی بالا بسیار کاربردی است.

این روش چاپ، عموما برای چاپ روی کاغذ های مقوایی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که متریال جعبه های بسته بندی فست فودی از جنس کاغذ مقوایی مانند مقوای ایندربرد، کاغذ گلاسه و… باشد، به این روش روی می آوریم. همچنین کارتن های بسته بندی ممکن است دارای لایه های بیشتری باشند. اما از آنجا که محصولات غذایی وزن بالایی ندارند، به طور معمول از کارتن های پنج لایه و هفت لایه استفاده نمی شود.

فروش بسته بندی فست فودی

سفارش جعبه بسته بندی فست فودی

همانطور که در این مقاله عنوان کردیم، و با توجه به کاربرد های مثبتی که استفاده از جعبه های بسته بندی فست فودی روی کسب و کار شما دارد. اگر شما نیز دارای شغلی در این راستا هستید یا به تازگی شروع به فعالیت در این حوزه کردید، می توانید به راحتی با استفاده از این نوع از بسته بندی ها، به کسب و کار خود رونق داده و باعث شوید توجه مخاطبین و مشتریان به محصول و جعبه بسته بندی شما معطوف شود.

مجموعه لمون پک به طور گسترده ای در حوزه تولید انواع جعبه های کارتنی و مقوایی بسته بندی فست فودی فعالیت می کند. این مجموعه در طول سالیانی که در این حوزه در حال فعالیت است توانسته بهترین و با کیفیت ترین محصولات را به  مشتریان خود عرضه کند و همواره رضایت آن ها را در سابقه کاری خود داشته باشد. برای ثبت سفارش و خرید انواع بسته بندی های فست فودی، می توانید همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان اقدام به آماده سازی سفارش شما بنمایند.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *