برچسب و لیبل, چاپ و بسته بندی

چاپ لیبل رولی + کاربردها، مزایا و نحوه محاسبه قیمت

چاپ لیبل رولی

امروزه بسیاری برایشان پیش می آید که آیا بهتر است از چاپ لیبل رولی استفاده کنند یا خیر؟ این موضوع تنها بستگی به خواسته و اهداف شما از چاپ لیبل دارد و اینکه به چه دلیل می خواهید از لیبل رولی استفاده کنید و یا در چه بازه زمانی و به چه مقدار، از عمل لیبل زنی را انجام خواهید داد. در ادامه شما را بیشتر با چاپ لیبل رولی آشنا خواهیم کرد.

چاپ لیبل رولی

انواع لیبل

لیبل ها به طور کلی از نظر نحوه ارائه و استفاده به دو 2 دسته تقسیم می شوند.

لیبل رولی : لیبل رولی به کمک ابزار آلات بر روی جعبه های بسته بندی چسبانده می شود که به همین دلیل از سرعت و دقت بالاتری نسبت به لیبل ورقه ای بهره مند است.

لیبل ورقه ای (شیت) : در این حالت لیبل ها به وسیله فرد و با دست روی محصولات قرار داده می شود.

 انواع چاپ لیبل رولی

چاپ لیبل به اشکال مختلفی می تواند صورت بگیرد که از جمله موارد چاپ لیبل که در صنعت امروزی کاربرد بیشتری دارند عبارت است از :

چاپ افست

طریقه کار دستگاه چاپ افست به این شکل است که مرکب به وسیله ماده زینک به داخل دستگاه که از یک استوانه به همراه یک سیلندر تشکیل شده است ریخته می شود و با چرخیدن استوانه مرکب روی کاغذ ریخته شده و عمل چاپ نوشته یا طرح صورت می گیرد. چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد که هم سرعت بالایی دارد و هم به نسبت روش های دیگر در تعداد بالا مقرون به صرفه است و همچنین برای تیراژ پایین کارایی چندانی ندارد و به صرفه نیست.

چاپ فلکسو

روش چاپ فلکسو که به نام فلکسوگرافی نیز شناخته می شود. روش کار این دستگاه که در ساخت جعبه فلکسویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت است که این دستگاه به کمک یه صفحه منطف که از جنس ژلاتین است می تواند به راحتی چاپ در تیراژ های بالا را در زمانی کوتاه انجام دهد. به شکلی که گفته می شود این دستگاه قدرت چاپ 750 متر بر دقیقه را دارا است. نسبت به چاپ افست از کیفیت چاپ کمتری برخوردار است ولی مزایایی نیز دارد.

چاپ گود (هلیوگراور)

این روش چاپ نیز از کیفیتی در سطح چاپ افست برخوردار است. از آن به عنوان یکی از انواع چاپ برجسته یاد می شود و برای سطوح گود و تورفته و مواردی مانند آن کاربرد بسیاری دارد و مناسب ترین گزینه به شمار می رود. کیفیت و سرعت چاپ لیبل رولی در این روش در تیراژ بالا بسیار مقرون به صرفه است.

انواع لیبل رولی

چاپ لیبل رولی با توجه به نیاز مصرف کنندگان به اشکال متفاوتی صورت می گیرد. این لیبل ها برحسب جایی که به کار می روند یا شرایطی که باید تحمل کنند، نیازمند متریال های متفاوتی هستند که از نظر جنس و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که به انواع لیبل رولی اشاره خواهیم کرد :

لیبل PE (رول سفید)

لیبل رولی رول سفید در برابر آب و رطوبت مقاوم است و مقداری خاصیت کشندگی نیز دارد. برای مواردی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی منجمد و… از دیگر موارد مناسب تر است.

لیبل PP (رول نقره ای )

این لیبل رولی دارای درخشندگی‌ای است که شکل نقره ای براق و فلز مانندی را برای مخاطبین تداعی می کند. که از نظر جلوه های ظاهری بسیار جذابیت دارد.

لیبل OPP

لیبل رولی opp از دیگر لیبل ها مقاوم تر است و در مقابل شرایط مختلف مانند آب، باد و رطوبت از ماندگاری بالایی برخوردار است. کار با این لیبل ها آسان می باشد و گزینه ای خوب برای بسته بندی محصولات به شمار می روند.

لیبل PVC

این نوع لیبل رولی به نوعی یکبار مصرف به شمار می رود و به مانند لیبل امنیتی بعد از چسباندن، اگر از رو سطح جدایش کنید به چند تکه تقسیم خواهد شد.

خرید لیبل رولی

مزایای لیبل رولی

استفاد از لیبل رولی نسبت به لیبل های ورقه‌ای دارای مزیت هایی می باشد که به آن اشاره می کنیم :

  • لیبل رولی دور ریز کمتری دارد. به شکلی که در هنگام چاپ لیبل ورقه ای مقدار زیادیی کاغذ اصراف می شود که در چاپ لیبل رولی این مقدار به حداقل می رسد.
  • انتخاب ابعاد لیبل رولی بسیار متنوع است و در هر سایزی امکان سفارش لیبل رولی وجود دارد.
  • امکان اضافه کردن انواع پوشش مانند انواع جلا ها و لمینت ها برای بالا بردن ماندگاری و قوام لیبل رولی نیز فراهم است. تا به موجب آن در برابر رطوبت، آب و آسیب های دیگر مقاومت بیشتری داشته باشد.
  • قیمت لیبل رولی به مراتب ارزان تر و مقرون به صرفه تر از لیبل های ورقه ای است. همانطور که هر محصولی به صورت عمده ارزان تر است در مورد لیبل نیز این موضوع صدق می کند.
  • انواع متنوعی از لیبل های رولی وجود دارند که هریک با توجه به نوع و جنس کارایی منحصر به فرد خود را دارند. لیبل های شفاف، لیبل های آلمینیومی، لیبل های برجسته و… تعدادی از انواع مختلف لیبل رولی هستند.

ثبت سفارش و خرید لیبل رولی

همانطور که گفته شد، لیبل رولی از پر کاربرد ترین نوع لیبل ها به شمار می رود. این لیبل برای صنایع وسیع با تعداد محصولات بالا مناسب ترین گزینه است و در این حوزه ویژگی های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده تا افراد مجاب به چاپ و خرید لیبل رولی برای محصولات کسب و کار خود شوند. برای چاپ لیبل سفارشی دلخواهتان و کسب اطلاعت بیشتر می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *