جعبه و کارتن, چاپ و بسته بندی

آموزش کامل ساخت جعبه کیبوردی

نحوه ساخت جعبه کیبوردی در منزل

آموزش کامل ساخت جعبه کیبوردی می تواند برای شما و کسب و کارتان بسیار موثر باشد. آن هم به این دلیل که این جعبه یکی از انواع جعبه هایی است که می توان برای بسته بندی محصولات مختلف به کار گرفته شود. همچنین از جمله جعبه هایی به شمار می رود که برای محصولات خانگی نیز بسیار کارایی دارد. به همین دلیل می توانید با یادگیری ساخت جعبه کیبوردی و تولید آن در منزل، در هزینه های چاپ و تولید جعبه صرفه جویی کنید. همچنین این امر می تواند راه جالبی برای سرگرم کردنتان به عنوان کاردستی به شمار برود.

خرید مستقیم جعبه کیبوردی

در ادامه ابزار مورد نیاز و روش ساخت جعبه کیبوردی را معرفی خواهیم کرد.

نحوه ساخت جعبه کیبوردی در منزل

انواع جعبه

به کمک دستگاه دایکات می توانیم انواع گوناگونی از جعبه ها را در طرح ها و اندازه های مختلف به تولید برسانیم. انبوه جعبه های موجود در بازار از نوع جعبه های دایکاتی هستند. این جعبه ها با توجه به شکل بسته شدن آن ها از یک دیگر متمایز می شوند. از جمله رایج ترین جعبه ها در صنایع امروزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مواردی که گفته شد تنها جزئی از جعبه های دایکاتی ای است که توسط تولید کنندگان انواع جعبه به بازار عرضه می شوند. با توجه به اهدافی که در سر دارید، می توانید انواع مختلفی از این جعبه را به تولید برسانید.

جعبه کیبوردی

همانطور که گفتیم جعبه ها در شکل باز شدن درب آن ها تقسیم بندی می شوند. جعبه های کیبوردی نیز از جعبه هایی هستند که درب آن ها از کنار باز می شوند و از یک طرف به جعبه چسبیده است. جعبه کیبوردی در میان عموم مردم به اسم جعبه پیتزا نیز شناخته می شود اما اسم حرفه ای و درست این محصول همان جعبه کیبوردی است. در ابتدا با نگاهی اجمالی به این جعبه شاید این حس را داشته باشید که کاری سخت را در پیش خواهید داشت. اما باید به شما بگوییم که با استفاده از چند ابزار که به راحتی در دسترس است و یادگیری روش کار، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

جعبه های کیبوردی را می توان با بهره گیری از انواع کاغذ ها و همچنین استفاده از ورق های لایه دار به تولید رساند. در کارخانه ها و کارتن سازی های بزرگ و معتبر انواع کاغذ ها برای تولید جعبه کیبوردی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. از جمله کاغذ هایی که برای این امر استفاده می شوند می توان به کاغذ کرافت، کاغذ ایندربرد، کاغذ گلاسه، کاغذ پشت سفید و… اشاره کرد.

نحوه ساخت جعبه کیبوردی در خانه

جنس جعبه کیبوردی

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم جعبه های کیبوردی را با استفاده از کاغذ های مختلفی می توان تولید کرد. اصلی ترین عامل در تعیین جنس جعبه، نوع محصول و وزن و حساسیت آن است. در صورتیکه کالا یا محصولی که عرضه می کنید وزن پایینی دارد، بهتر است از کاغذ های مقوایی استفاده کنید. در غیر این صورت اگر وزن محصولاتتان بالا باشد، برای ارائه محصولات خود بایستی از کارتن های لایه دار بهره ببرید.

اگر می خواهید از کارتن های لایه دار در تولید جعبه استفاده کنید، می توانید از چاپ لیبل برای جذاب تر کردن آن استفاده کنید. همچنین می توانید به کمک فرآیند لمینت کردن، از کارتن های لایه داری با بالاترین میزان چاپ پذیری که به نام کارتن لمنیتی نیز شناخته می شوند، استفاده کنید.

ابزار مورد نیاز

برای تولید جعبه کیبوردی حتی در منزل، نیازی به وسایل و ابزار چندانی نیست. ابزاری که برای این کار می توانید از آن ها بهره ببرید را به شرح زیر آورده‌ایم :

  • یک کاغذ از جنس مقوا یا از هر جنسی که تهیه کرده اید
  • قیچی و کاتر برای زدن برش ها روی کاغذ و مقوا
  • مداد، خودکار و خط کش نیز برای علامت گذاری

شما با داشتن الگوی پایه ی جعبه های کیبوردی، به راحتی می توانید با برش درست مقوا و در آوردن شکلی متناسب با الگوی اصلی، جعبه مد نظر خود را بسازید.

طریقه ساخت جعبه کیبوردی

با توجه به موضوعاتی که مطرح کردیم نباید از ساخت جعبه کیبوردی در منزل واهمه ای داشته باشید. چرا که به آسانی می توانید این امر را در منزل به انجام برسانید. اما باید در نظر داشته باشید برای دریافت بهترین نتیجه و بدست آوردن محصولی قابل قبول بایستی مراحل را به ترتیب انجام بدهید تا جعبه ای مطلوب حاصل شود.

  1. در مرحله ی اول باید ابعاد محصول و سایز جعبه ای که می خواهید به تولید برسانید را بدست بیاورید.
  2. بعد از تهیه کاغذی در حد و اندازه های محصول، باید با توجه به الگویی که از جعبه کیبوردی در دست دارید اقدام به کشیدن خطوط با خط کش کنید.
  3. در ادامه بایستی به کمک قیچی یا کاتر شروع به بریدن دور تا دور طرح کنید و طرح اولیه را از کاغذ خام مجزا کنید.
  4. پس از آنکه عمل برش و دور بری را روی کاغذ انجام دادیم، حال نوبت تا زدن خطوطی است که با خط کش رسم کرده ایم.
  5. با تا زدن خطوط مشخص شده، کاغذ اولیه حالت جعبه به خود می گیرد. همچنین این جعبه به دلیل ساختاری که دارد نیازی به منگنه و یا چسب برای چسباندن گوشه های آن ندارد. تنها نیاز است که به درستی جعبه را تا بزنید تا جعبه کیبوردی به تولید برسد.
  6. و در آخرین مرحله به کمک کاتر جای قفل جعبه را برش می دهید. توجه داشته باشید برای این کار باید از کاتر به جای قیچی استفاده شود تا ظرافت کافی را برای شما به ارمغان بیاورد.

روش ساخت جعبه کیبوردی در منزل

چاپ و تولید جعبه کیبوردی در لمون پک

چاپ و تولید جعبه کیبوردی در بسته بندی و عرضه محصولاتتان به صورت تخصصی می تواند کمک بسیار شایانی به شما کند. این جعبه برای محصولات خانگی و کسب و کار های اینترنتی نقش بسیار پر رنگی را ایفا می کند. چاپ و بسته بندی لمون پک نیز با جمع آوری افرادی متخصص و مجرب در حوزه چاپ و تولید جعبه کیبوردی، توانسته محصولاتی با بالا ترین کیفیت را تولید کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در خصوص جعبه های کیبوردی میتوانید با مشاوران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

خرید جعبه کیبوردی با کمترین قیمت

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *