برچسب و لیبل, چاپ و بسته بندی

لیبل حرارتی (Termal Label)؛ خرید لیبل حرارتی با قیمت عمده

خرید لیبل حرارتی

امروزه استفاده از لیبل حرارتی به واسطه گسترش کسب و کار ها و اهمیت بالای بسته بندی محصولات بسیار رواج پیدا کرده است، به شکلی که اغلب فروشگاه ها با توجه به رواج چاپگر های حرارتی به تبلیغ برند خود با استفاده از لیبل حرارتی روی آورده اند. این لیبل ها به این عنوان که در ساخت آن ها از ریبون استفاده نمی شود شناخته می شوند. البته در مواردی نیز در چاپ لیبل از ریبون استفاده می شود که در ادامه مطلب بیشتر با این لیبل و چگونگی ساخت و انواع آن آشنا خواهید شد.

لیبل حرارتی

انواع لیبل حرارتی (Termal Label)

این لیبل از نظر جنس به کار رفته در ساخت آن به 3 دسته مجزا تقسیم می شود که هرکدام مجهز به یک ویژگی هستند:

  • لیبل حرارتی معمولی
  • لیبل حرارتی ریمووبل (Removable)
  • لیبل حراتی واترپروف (Water proof)

انواع چاپ لیبل حرارتی

عمل چاپ لیبل نیز مانند هر کار دیگری نیازمند تجهیزات مخصوص به خود است. از  جمله وسایلی که در تولید انواع لیبل اعم از کاغذی، سلفونی، حرارتی و… به کار گرفته می شود، ریبون نام دارد. در برخی اوقات از ریبون در چاپ استفاده می شود و در برخی نیاز به استفاده از ریبون نخواهد شد. در صورت تمایل با آشنایی با انوع برچسب پیشنهاد میکنیم مطلب همه چیز درباره چاپ لیبل و برچسب را نیز مشاهد کنید.

چاپ لیبل به دو حالت صورت می گیرد که به آن اشاره می کنیم :

چاپ مستقیم (Direct Thermal Label)

برای چاپ روی لیبل های حرارتی مستقیم، روکش روی لیبل که به گرما حساس است، به هنگامی که به وسیله المنت های حرارتی دستگاه تحت گرما قرار بگیرد رنگ های آن به واسطه واکنش های شیمیایی تغییر کرده و طرح شکل می گیرد. همانطور که مشاهده کردید در این روش نیازی به استفاده از ریبون نیست و در ضمن به علت نحوه ساخت آن ها، این لیبل ها در برابر نور خورشید و گرمای زیاد از استحکام خوبی برخوردار نیستند و همچنین طول عمر بالایی ندارند.

چاپ حرارتی (Thermal Transfer Label)

در این روش برخلاف روش قبل به ریبون نیاز داریم و به این شکل است که ریبون به وسیله المنت های گرمایی دستگاه ذوب می شوند و به کمک ریبون، طرح روی لیبل حرارتی حکاکی می شود. باید توجه داشت برای داشتن یک طرح تمیز و زیبا، بایستی لیبل و ریبون به طور صحیح بر روی هم قرار بگیرند.

خرید لیبل حرارتی

خرید لیبل حرارتی

برای خرید لیبل حرارتی باید اول بدانید هر یک دارای چه ویژگی هایی است و آیا متناسب با اهداف ما هست یا نه؟ باید مواردی همچون ماندگاری، کیفیت، امکان چاپ رنگی و… را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها انتخاب کنید.

لیبل حرارتی چاپ مستقیم کیفیت مناسبی را به شما ارائه می دهد. در این نوع فقط امکان چاپ به صورت سیاه سفید وجود دارد اما چاپ در این روش بسیار اسان تر و بی دغدغه تر است.

در چاپ به روش چاپ حرارتی ماندگاری طرح و نوشته به مراتب بالاتر بوده و از کیفیت و وضوح بهتری برخوردار است. همچنین با استفاده از انواع ریبون می توان رنگ های مختلفی از لیبل حرارتی را در اختیار داشت. در این نوع لیبل احتمال خطا بالا بوده و برای داشتن چاپی قابل قبول، باید نهایت دقت به کار گرفته شود.

لیبل کاغذی یا حرارتی ؟

هر دوی این لیبل ها از نظر قیمت در یک رنج قرار دارند و به طور کلی جزو لیبل های مقرون به صرفه به شمار می روند. در تولید لیبل کاغذی نیز امکان استفاده از چاپ رنگی در انواع مختلف آن وجود دارد. به همین دلیل ممکن است تشخیص این دو از یکدیگر برای شما مقداری سخت باشد. شما می توانید برای تشخیص لیبل کاغذی و لیبل حرارتی از یکدیگر با گرما دادن به قسمتی از لیبل (اگر قسمت حرارت دیده سیاه شد، آن یک لیبل حرارتی است در غیر اینصور لیبل کاغذی است) می توانید متوجه تفاوت آن ها بشوید.

چاپ لیبل حرارتی

قیمت لیبل حرارتی

قیمت لیبل حرارتی به موارد مختلفی بستگی دارد. بازار ارز ایران هرلحظه در حال بالا و پایین شدن است که موجب تغییر در قیمت این لیبل ها شده است. از دیگر موارد تأثیر گذار طرح و شکل مد نظر مشتریان است که با توجه به خواسته ای که دارند، این هزینه دست خوش تغییر خواهد شد.

ثبت سفارش و خرید لیبل حرارتی

لییل حرارتی از جهات مختلفی مورد استفاده بسیار قرار می گیرد. همچنین ویژگی هایی دارد که اگر متناسب با اهداف شما باشد، بسیار به سرعت بسته بندی و افزایش فروش شما کمک خواهد کرد. اگر شما نیز می خواهید این لییل را سفارش دهید. کافیست با مشاوران ما در مجموعه لمون پک در تماس باشید تا اطلاعات کافی درباره نحوه ثبت سفارش و قیمت لیبل حرارتی، در اختیار شما بگذارند.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 5 / 5. تعداد رای: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *