برچسب و لیبل, چاپ و بسته بندی

بررسی انواع چاپ لیبل در چاپخانه

قیمت انواع چاپ لیبل

اغلب افراد انواع چاپ لیبل را باتوجه به نیاز و محصولی که می خواهند ارائه دهند، انتخاب می شود. امروزه با بالا رفتن اهمیت بسته بندی محصولات، در کسب و کار های گوناگون و تأثیر استفاده از لیبل روی محصولات، تولید کنندگان را وادار به چاپ لیبل در انواع مختلفی کرده است. هریک از انواع لیبل دارای ویژگی های مخصوص به خود است که با توجه به کاربرد آن در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید انواع چاپ لیبل

لیبل چیست ؟

به طور کلی لیبل به کاغذ هایی گفته می شود که پشت آن دارای چسب است و به راحتی به سطح مد نظر خواهد چسبید. اصلی ترین دلیل استفاده از لیبل، برای جلب توجه بیشتر به محصول و تبلیغ برند است. اطلاعات کامل درباره انواع برچسب در مطلب همه چیز درباره چاپ لیبل و برچسب برای شما گرداوری شده است.

کاربرد های لیبل در صنعت

لیبل ها در بسته بندی محصولات تأثیر به سزایی دارند، با توجه به کارایی های آن ها، هر کدام به نحوی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که به چند مورد از این صنایع اشاره خواهیم کرد :

صنعت آرایشی و بهداشتی : در این صنعت از لیبل برای نشان دادن مواردی همچون برند، نام محصول، نکات هشدار دهنده و طریقه مصرف، استفاده می شود.

صنعت داروسازی : در صنعت داروسازی نیز برای مواردی مانند اثرات جانبی، شماره پروانه سازمان غذا و دارو، تاریخ انقضا و دستورالعمل مصرف دارو مورد استفاده قرار می گیرد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

صنعت لوازم التحریر : برای فروش محصولات مختلفی مانند قلم، مداد، خودکار، کتاب و… از لیبل برای نشان دادن برند استفاده می کنند. که روی لیبل اطلاعاتی همچون نام برند، اطلاعات تماس، ویژگی ها و… به نمایش گذاشته می شود.

صنعت فودکورت : امروزه در میان بسته بندی محصولاتی که به طور کلی به آشپزخانه مربوط می شوند، از لیبل استفاده بسیاری می شود. وسایلی همچون ظروف پلاستیکی، وسایل پخت غذا (چاقو، قاشق، چنگال و…)و مواردی از این قبیل، همگی برای نشان داد نام برند و محصول و درج اطلاعات دیگر از لیبل استفاده می شوند.

صنعت خودرو سازی :در صنایع خودرو سازی نیز برای بسته بندی قطعات خودرو و لوازم یدکی از لیبل بهره می برند تا نکات کافی را به مشتری انتقال بدهند.

بسته بندی مواد غذایی : در صنعت مواد غذایی عمل لیبل زنی بسیار حائز اهمیت است. چرا که اطلاعات مهمی مانند مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ انقضا، اطلاعات تغذیه‌ای و راهنمای نگهداری روی آن درج می شود که توجه به آن ها برای سلامت فرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

صنایع الکترونیکی : در این صنعت الکترونیکی نیز اگر دقت کرده باشید برای درج نام محصول و برند، شماره تماس، شماره سریال و… بر روی محصولاتی مانند گوشی هوشمند، کامپیوتر شخصی و لوازم جانبی این نوع محصولات از لیبل استفاده می شود.

فرآورده های شیمیایی : لیبل ها در این صنعت نیز برای محصولاتی مانند شوینده ها و مواد شیمیایی و… به کار می روند که روی آنها اطلاعاتی از محصول درج شده است.

همانطور که مشاهده کردید، می توان گفت امروزه اکثر صنایع برای ارائه محصولات خود و معرفی برند، از لیبل ها استفاده می کنند. از لیبل ها در جاهای دیگری همچون صنایع ورزشی، صنایع خدماتی و دیگر صنایعی که با بسته بندی محصولات سر و کار دارند و نیاز به جلب توجه بیشتر محصول خود در دید عموم دارند، نیز استفاده می شود.

به طور کلی لیبل ها برای تبلیغ محصولات و برند سازی و همچنین افزایش جلب توجه و فروش به کار گرفته می شود. وجود یک لیبل با طرحی زیبا و جذاب تأثیر به سزایی در جذب مشتری و بالا رفتن بازدهی فروش محصول شما خواهد شد.

انواع چاپ لیبل

انواع چاپ لیبل

لیبل ها عموما به دو دسته اصلی تقسیم می شوند :

  1. لیبل رولی
  2. لیبل ورقه ای (شیت)

به طور معمول لیبل های ورقه ای از نوع کاغذی می باشند که توسط روکشی که ممکن است از جنس سلفون، پی وی سی، یووی یا… باشد پوشانده می شود. این لیبل ها به علت متریال آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند.

ما در ادامه به معرفی لیبل ورقه ای می پردازیم و شما را با انواع آن آشنا خواهیم کرد :

لیبل کاغذی : این نوع لیبل به عنوان ارزان ترین و ساده ترین نوع لیبل شناخته می شود. امکان نوشتن روی این لیبل وجود دارد.

لیبل کرافت : لیبل کرافت از کاغذی به همین نام ساخته می شود. کرافت کاغذی به رنگ قهوه ای روشن مایل  به خاکی می باشد که به محصولات حس خانگی بودن می دهد. امکان نوشتن روی این لیبل نیز فراهم است.

لیبل سلفون : نوعی لیبل کاغذی می باشد که روکشی از سلفون بر روی آن کشیده شده است و به موجب این روکش ظاهری جذاب و منحصر به فرد پیدا می کند. این سلفون ها در دو  نوع روی لیبل را می پوشانند

سلفون براق : در این نوع لیبل از سلفون براق استفاده می شود

سلفون مات : ولی در این لیبل ها برای روکش از سلفون مات بهره می برند.

لیبل پی وی سی : این لیبل به واسطه لایه پی وی سی‌ای که روی آن کشیده شده است، از ویژگی های خوبی همچون ضد آب بودن، ضد خط و خش بودن بهره مند است.

لیبل یووی : لیبل یووی یک لیبل کاغذی است که به وسیله دستگاه های مخصوص، روکشی از یووی روی آن کشیده می شود که موجب ماندگاری و چسبندگی بالای این لیبل می شود.

لیبل هولوگرام : این لیبل ظاهری جذاب دارد، به شکلی که مانند رنگین کمان چندین رنگ را بازتاب می دهد و ظاهری فلزی شکل دارد که موجب زیبایی دو چندان محصول شما خواهد شد.

لیبل امنیتی : می توان این لیبل را یک مصرف دانست. به این علت که بعد از چسباندن اگر کنده شود به چند تکه تقسیم خواهد شد. برای موارد امنیتی و درب هایی که نباید باز شوند (مانند پلمپ کردن) می توانید از این لیبل استفاده کنید.

ثبت سفارش و خرید انواع لیبل

همانطور که گفته شد، چاپ لیبل روشی موثر برای تبلیغ برند و افزایش اعتبار محصولات شما در دیدگان مشتریان خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع لیبل در هر سایز و ابعاد، با کارشناسان ما در مجموعه لمون پک در ارتباط باشید. یا برای ثبت سفارش و خرید لیبل با شماره های 09126857573 و 02186070342 تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 3 / 5. تعداد رای: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *