بسته بندی

بسته بندی سبز چیست؟

بسته بندی سبز

بسته بندی سبز چیزی است که هر شرکتی باید آن را جدی بگیرد اگر می خواهد خود را دوستدار محیط زیست معرفی کند. انصافاً گفتن آن آسان تر از انجام آن است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دانش و آگاهی نسبت به تهیه، چاپ و بسته بندی مواد با بالاترین درجه کیفیت، شاهد هماهنگی بیشتر محصولات تولید شده با اکولوژی و محیط زیست هستیم. بدون شک یکی از بهترین تولیدات مورد استفاده در این زمینه، بسته بندی سبز است.

این نوع بسته بندی با هدف هماهنگی بیشتر با محیط زیست در راستای کاهش آلودگی و همچنین کاهش آسیب‌های احتمالی به انواع محیط‌های زیستی و حتی ارگانیسم‌های مختلف، گامی بسیار مهم برداشته است.

[gravityform id=”4″ title=”true”]

اهمیت استفاده از بسته بندی سبز

از مهمترین دلایل استفاده از بسته بندی سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کاهش آلودگی: مهمترین دلیل استفاده از این محصولات، کاهش قابل توجه آلودگی زیست محیطی می‌باشد. به طور مستقیم، این محصولات جای کیسه‌های پلاستیکی و انواع فرآورده‌های حاصل از آن‌ها را گرفته‌‌اند. کیسه‌های پلاستیکی به علت ماهیتی که دارند، مقاومت بسیار بالایی در برابر تجزیه شدن از خود نشان می‌دهند و در طول زمان علاوه بر تخریب اکولوژی، باعث کاهش دستیابی ارگانیسم‌های مختلف به غذا خواهند شد.

2. کاهش تنوع زیستی: یکی دیگر از دلایل بسیار مهم استفاده از این کالا، حفظ تنوع ارگانیسم‌های مختلف در محیط زیست است. با اشغال فضا و کاش دسترسی به محصولات مواد غذایی، ممکن است برخی از میکروارگانیسم‌ها محیط و غذای کافی برای رشد نداشته باشند و تعداد آن‌ها بسیار کاهش یابد.

3. زیبا سازی و افزایش روحیه: علاوه بر بحث بیماری‌زایی و احتمال آلودگی، بسته بندی سبز بجای کیسه‌های مختلف پلاستیکی و حتی کاغذی، باعث زیبا سازی شهر و عدم تجمع زباله‌های حاصل از مواد پلاستیکی و موارد مشابه آن، خواهد شد. در نتیجه محیط آراسته‌تر خواهد بود.

مزایای بسته بندی سبز

به عنوان یک محصول کاربردی؛ بسته بندی سبز تاثیرات قوی بر روی زندگی طبیعی انسان و محیط زیست خواهد گذاشت که به چند تا از مهمترین مزایای آن‌ اشاره می‌کنیم:

1. حفظ زیست بوم: با استفاده از محصولات قابل تجزیه یا برگشت پذیر، نیاز به قطع درختان و همچنین استفاده از مواد نفتی در جهت تولید محصولات پلاستیکی، بسیار کاهش می‌یابد، در نتیجه خسارت کمتری به زیست بوم وارد خواهد شد.

2. افزایش اعتماد مردم: استفاده از این محصولات چه در شرکت‌های کوچک و چه در شرکت‌های غول پیکر، توجه مردم برای خرید یک محصول باکیفیت را افزایش می‌دهد و آمار فروش نیز بالا خواهد رفت. در نتیجه هزینه‌های ابتدایی که برای استفاده از بسته بندی سبز پرداخت می‌شود، یک نوع سرمایه گذاری بر اعتماد مردم، برای خرید محصولات باکیفیت آن است.

3. کاهش استفاده از محصولات شیمیایی مختلف در کارخانه‌ها برای تجزیه: با کاهش زباله‌های حاصل از مواد کاغذی یا پلاستیکی، به تبع زباله‌ها نیز بسیار کاهش می‌یابند و نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مختلف و فرآیندهای طولانی در کارخانه‌ها برای تجزیه‌ی مواد زباله بسیار کاهش خواهد یافت.

بسته بندی سبز صرفاً چیزی نیست که بتوان آن را به محض بازکردن در سطل بازیافت انداخت.

این ایده شامل کل چرخه عمر بسته ، از طراحی تا پایان عمر است. از تأمین منابع برای استفاده مجدد آنها پس از استفاده از آنها.

بسته بندی سبز با اخلاق اقتصاد دایره ای مطابقت دارد ، یعنی همه مواد و محصولات موجود در جامعه تا زمانی که ممکن است به شیوه ای ایمن ، موثر و منصفانه از نظر محیط زیست مورد استفاده و توزیع در بین مردم قرار می گیرد.

در حالت ایده آل ، شما بسته بندی هایی را می خواهید که به زمین ، تولید ، استفاده یا دفع آن آسیب نرساند و تا آنجا که ممکن است ماندگار باشد.

مقوا و کاغذ بازیافت شده

خوب ، بیایید با موارد بدیهی شروع کنیم.

اکثر اقلام در جعبه های مقوایی ذخیره ، حمل و فروش می شوند. همه چیز از غلات گرفته تا دستمال کاغذی تا لپ تاپ.

و اگرچه مقوا و کاغذ ارگانیک هستند و تجزیه زیستی می شوند ، مشکل آنها آغاز آنهاست. اگر از روشهای پایدار استفاده نکنند ، می توانند تأثیر وحشتناکی بر محیط زیست داشته باشند.

خوشبختانه کاغذ و مقوا ساده ترین مواد برای بازیافت هستند و به همین دلیل تهیه آنها برای برند شما ارزان است.

فروش بسته بندی فست فودی

رنگ بسته بندی می تواند بر فروش تأثیر بگذارد.

جای تعجب نیست که رنگ می تواند بر درک محصول تأثیر بگذارد. آنچه شگفت آور است این است که چقدر می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند!

قرمز رنگ قدرتمندی است و باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. این احساس فوریت ایجاد می کند به همین دلیل می تواند فروش را افزایش دهد ، اما احساس عصبانیت ، خطر یا سرپیچی را نیز ایجاد می کند ، بنابراین در صورت فروش یک محصول ماساژ آرامش بخش باید از آن اجتناب کنید.

نارنجی و زرد حس گرما و سرگرمی را به شما می دهند اما سستی و احتیاط را نیز به همراه دارند.

سبز از نظر روانشناسی رنگ آرامش بخشی است اما تمایل چندانی برای زنان ندارد.

 آبی احساس آرامش ، اما سردی را نیز به همراه دارد. هیچ غذای طبیعی آبی وجود ندارد ، بنابراین از این رنگ به عنوان اشتها آور استفاده می شود.

مشکی یک رنگ قدرتمند در تبلیغات و برندسازی است و مترادف با قدرت و تجمل است و به خوبی برای صنعت مد مناسب است.

اینجاست که ممکن است کمی سخت شود.

در حالی که بسته بندی عالی باید جسورانه ، منحصر به فرد و قابل تشخیص باشد ، اما باید اطلاعات مربوط به محصول را نیز منتقل کند.

اینکه چه اطلاعاتی نمایش داده می شود به خود محصول بستگی دارد و قوانین و مقررات محلی تعیین می کند که چه چیزی باید در آنجا وجود داشته باشد ، اما مصرف کننده همچنین باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را نیز در اختیار داشته باشد.

اگر مشتری بالقوه می خواهد بداند بسته بندی شما قابل بازیافت است یا خیر ، اما به وضوح چنین چیزی را نمی گوید ، این می تواند تفاوت بین قرار دادن آن در سبد یا قرار دادن مجدد آن در قفسه باشد.

مقدار یا اندازه محصول ، کجا و چه زمانی تولید شده است ، اگر روی حیوانات آزمایش شده است و آیا قابل بازیافت است … اینها همه چیزهایی است که مردم به آن اهمیت می دهند و حق دارند قبل از خرید بدانند.

برعکس ، عدم قرار دادن اطلاعات روی بسته بندی می تواند تأثیرات چشمگیری داشته باشد.

در سال 2012 ، استرالیا قانون بسته بندی ساده برای سیگارها را معرفی کرد و نام تجاری همه محصولات دخانیات را حذف کرد. به جای نام های تجاری و آرم های معروف ، هشدارهای مربوط به سلامتی و تصاویر گرافیکی روی بسته ها قرار داده شده است ، که منجر به کاهش سیگار کشیدن تقریباً یک سوم می شود.

در مورد بسته بندی محصول با متخصصان صحبت کنید.

با توجه به این که بسته بندی چنین نقش مهمی را در یک کسب و کار ایفا می کند ، ضروری است که تصور روشنی از آنچه برای ماندن در بازی باید انجام دهید ، داشته باشید.

اولین برداشت خوب مهم است و اگر می خواهید موفقیت بلند مدت داشته باشید ، ایجاد آن برای ایجاد یک برند شناخته شده ضروری است.

ما با برخی از بزرگترین و کوچکترین نامهای تجاری کار می کنیم و می دانیم چگونه می توان ارزش برند خود را از طریق بسته بندی عالی ایجاد کرد.

ما درک می کنیم که هیچ دو محصول یکسان نیستند و در کنار شما برای ایجاد یک طراحی محصول مناسب که نمایندگی ثابت برند شما را تضمین می کند ، همکاری می کنند.

جمع بندی

بسته‌بندی سبز نوعی از بسته‌بندی است که با هدف کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست طراحی شده است. این روش به جای کیسه‌های پلاستیکی، از مواد قابل تجزیه و برگشت‌پذیر استفاده می‌کند و به حفظ تنوع زیستی کمک می‌کند. بسته‌بندی سبز به زیباسازی محیط و کاهش زباله‌ها نیز کمک می‌کند. از مزایای آن می‌توان به حفظ زیست‌بوم، افزایش اعتماد مشتریان و کاهش نیاز به مواد شیمیایی برای تجزیه زباله‌ها اشاره کرد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد آنچه ما انجام می دهیم یا اینکه چگونه می توانیم بسته بندی محصول شما را به سطح بعدی برسانیم ، همین امروز با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. چه تفاوتی بین قیمت باکس‌های پلاستیکی و بسته بندی سبز از لحاظ میزان قیمت وجود دارد؟

به تبع استفاده از بسته بندی‌های سبز نسبت به بسته‌بندی‌های پلاستیکی، کاغذی یا سایر موارد مشابه آن، گران‌تر است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه‌ی کمتری را بابت کیسه‌های حمل و نقل خود بپردازند، اما در نظر داشته باشید که این مواد تجزیه پذیر هستند و به شدت بر روی آلودگی محیط و هزینه‌های احتمالی که ممکن است در آینده به علت آلودگی‌های محیطی، تجمع مواد و یا حتی بیماری بپردازید، موثر خواهند بود.

2. در ساخت بسته بندی سبز، چه موادی استفاده می‌شود؟

برای تولید این محصولات، سعی شده از موادی استفاده شود که کمترین احتمال آسیب به محیط زیست و انسان‌ را دارند. از جمله مواد پرکاربرد که در تهیه بسته بندی سبز استفاده می‍‌شود، میتوان به ضایعات حاصل از محصولات کشاورزی، مواد گیاهی و یا برگ‌های مخصوص برخی از گیاهان اشاره کرد.

3. مهمترین چالش‌های استفاده از بسته بندی سبز در جامعه چیست؟

مهمترین مرحله قبل از معرفی محصول و ارائه آن به جامعه، فرهنگ سازی استفاده از محصول است. از آنجایی که گروه‌های مختلفی در جامعه زندگی می‌کنند که دیدگاه‌های متفاوتی دارند، نیاز است از یک برنامه‌ی آموزشی در جهت افزایش دانش استفاده از آن، اجرا کرد. این برنامه‌ها را می‌توان از تلویزیون یا پلتفرم‌های پربازدید در معرض دید قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *