جعبه و کارتن, چاپ و بسته بندی

چسب سلفون کشی و کاربرد های آن در چاپ و بسته بندی

چسب سلفون کشی

چسب سلفون کشی یکی از تجهیزاتی است در هنگام سلفون کشی در چاپخانه ها و مجموعه هایی که در حوزه چاپ و بسته بندی فعال هستند به کار گرفته می شود. در این مقاله می خواهیم شما را با سلفون کشی که به عنوان یکی از خدمات پس از چاپ به شمار می رود و چسب سلفون کشی بیشتر آشنا کنیم. اگر برای شما نیز سوالاتی در این باره پیش آمده است، بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

چسب سلفون کشی

سلفون چیست ؟

برای آشنایی بهتر با چسب سلفون کشی بهتر است با عمل سلفون کشی آشنا شوید تا درک بهتری از آن بدست بیاورید. سلفون یک لایه اضافی به شمار می رود که برای پیدا کردن ظاهر زیباتر محصولات بسته بندی و همچنین ایجاد سلامت و بهداشت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. سلفون ها را می تواند هم برای دیواره های خارجی جعبه های بسته بندی و هم برای داخل این جعبه ها (برای بهداشتی تر شدن جعبه های بسته بندی) به کار گرفته شود. استفاده از سلفون برای داخل جعبه، عمدتا برای محصولات غذایی و القای حسی خوب به مخاطبین صورت می گیرد.

سلفون به دلیل ظاهر جذابی که به محصولات این حوزه می دهد به عنوان یکی از محبوب ترین خدمات پس از چاپ بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد. استفاده از سلفون مزایای بسیاری دارد. این مزایا موجب شده بسیار مورد استفاده صاحبان مشاغل باشد. سلفون ها را بخاطر براق بودن می توان برای جلب نظر مشتری استفاده کرد. همچنین باعث می شود مقاومت جعبه بسته بندی بالاتر برود. همچنین در شرایط مختلف استحکام بهتر و قابل قبول تری را از خود نشان دهد.

برای مثال، این سلفون ها از ترکیدگی جعبه در هنگام انبارش در سرد خونه و نشستن هر گونه گرد و غبار و خاک روی جعبه های بسته بندی جلوگیری می کند. این امر برای بسته بندی محصولات غذایی و جعبه های میوه و صیفی جات که جنبه صادراتی دارند و زمان طولانی ای را تا رسیدن به مقصد سپری می کنند می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. از جمله کاربردی های سلفون میتوان به تولید و چاپ لیبل با سلفون مات، لیبل با سلفون براق و چاپ ساک دستی اشاره کرد.

انواع سلفون

در میان انواع مختلفی از سلفون که در بازار وجود دارد، سلفون مات و سلفون براق به عنوان پر کاربرد ترین و محبوب ترین نوع سلفون به حساب می آیند. همانطور که متوجه شدید این دو، تنها از نظر جلوه ظاهری با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به طور کلی از نظر ویژگی های اصلی همانند یکدیگر عمل می کنند. سلفون مات برخلاف سلفون براق دارای ظاهری فانتزی و مات است. ظاهری شیک به محصول می دهد و همچنین نور خورشید را بازتاب نمی دهد. این درصورتی است که سلفون براق دارای درخشندگی بوده و بسیار برای مخاطبین جلب توجه می کند.

مزایای چسب سلفون کشی

چسب سلفون کشی

همانطور که از اسم چسب سلفون کشی نیز مشخص است، وسیله ای برای چسباندن سلفون بر روی سطوح مختلف مانند جعبه های بسته بندی است. جنس این چسب و ترفند تولید آن به کمک اکریلیک و رزین های امولسیونی صورت می گیرد. این چسب ها به شکلی تولید می شوند که مقاومت و چسبندگی بالایی را داشته باشند. تا به راحتی سلفون به بسته بندی های چسبیده شود.

در خصوص استفاده از چسب سلفون کشی، حوزه کاری شما چندان اهمیت ندارد. چرا که در هر حوزه ای که باشید می توانید از این چسب بهره ببرید و از آن به کمک دستگاه های مخصوص به این کار استفاده کنید. این نوع چسب ها شفاف هستند و حالتی بی رنگ دارند. دستگاه های اتوماتیکی وجود دارند که می توان به راحتی این چسب را برای چسباندن دقیق و یکدست سلفون روی جعبه های بسته بندی مورد استفاده قرار داد. همواره خاطر نشان می شویم که بایستی این امر به وسیله دستگاه های خاص صورت بگیرد. این امر باعث می شود از بروز مشکل و خرابی جلوگیری شود. همچنین در هنگامی که به صورت دستی عمل سلفون کشی را انجام دهید، ممکن است حباب هایی نیز روی آن به وجود بیاید. استفاده درست از دستگاه های تمام خودکار می تواند از بروز این گونه مشکلات جلوگیری کند.

اجزا تشکیل دهنده چسب سلفون کشی

این چسب نیز مانند  هر مواد دیگری از یک سری مواد اولیه تشکیل شده است. این متریال ها با قرار گرفتن در کنار یک دیگر چسب سلفون کشی را به وجود می آورند که بسیار نیز قدرتمند می باشد :

  • امولسیفایر
  • هیدروژن پراکسید
  • وینیل استات
  • بوتیل اکریلات
  • آب مقطر

شرایط نگه داری

هر تجهیزاتی بایستی با دقت و با توجه به اصولی خاص نگه داری شود. هر مواد و متریال برای داشتن عمر طولانی و ماندگاری بالا و همچنین داشتن خاصیتش به قوت قبل، باید تحت شرایطی نگه داری شود تا بهترین نتیجه را دریافت کند. اگر نمی خواهید از این چسب برای مدتی استفاده کنید، باید آن را در محلی قرار بدهید که از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد. همچنین دمای مناسبی را بسته به شرایط داشته باشد.

در غیر اینصورت اگر می خواهید از آن استفاده کنید بهتر است با استفاده از وسایل محافظتی مانند روپوش مخصوص این کار، عینک و دستکش استفاده کنید. تا در صورت بروز خطا به خودتان آسیبی نرسد. باید توجه داشته باشید که نگذارید به هیچ شکلی چسب با بدن و دهان شما برخورد داشته باشد. در این صورت بایستی محل را به کرار بشورید و به طور حتمی به سراغ یک پزشک بروید تا سریعا شما را معاینه کند.

عمر مفید این چسب ها بعد باز شدن اولیه به مدت حدود 50 الی 60 روز برآورد می شود. پس در نظر داشته باشید باید به این موضوع نیز توجه شود که اگر می خوهید از این چسب ها استفاده کنید میزان مصرف و خواسته خود را بدانید. چرا که پس از گذشت زمانی که ذکر کردیم، دیگر چسب خاصیت اولیه خود را نخواهد داشت و دیگر نیاز های شما را نمی تواند برآورده کند.

کاربرد های چسب سلفون کشی

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا بتوانید با سلفون و چسب سلفون کشی آشناییت بیشتری پیدا کنید. این موضوع می تواند در هنگام سفارش خدمات پس از چاپ کمک شایانی به شما کند. همچنین در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتری در این باره داشتید. می توانید در هر زمان با مشاورین و کارشناسان مجرب و منخصص مجموعه صنایع بسته بندی لمون پک تماس بگیرید. تا تمام سوالات شما را در رابطه با چسب سلفون کشی و تمامی مسائل مربوط به حوزه چاپ و بسته بندی پاسخ بدهند. برای اطلاعات بیشتر مطلب صفر تا 100 چاپ و تولید جعبه را مطالعه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 0 / 5. تعداد رای: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *