ساک دستی

چاپ ساک دستی پارچه ای | ساک پارچه ای سوزنی و متقال

چاپ ساک دستی پارچه ای

ساک دستی پارچه ‌‌ای یکی از مهم‌ترین انواع ساک دستی برای حمل کالا و تبلیغات است. کیسه‌های نایلونی و نایلکس بعد از یک‌بار استفاده قابلیت خود را از دست می‌دهند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ اما ساک پارچه‌ای این‌گونه نیست. قابلیت چاپ ساک دستی به شما این امکان را می‌دهد که با چاپ لوگوی خود روی آن، با هزینه کمی تا مدت طولانی تبلیغات خود را انجام دهید. در ادامه قصد داریم در مورد این محصول به‌صورت مفصل صحبت کنیم تا ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از آن را به‌خوبی بشناسید.

همه ما برای این‌که بتوانیم اقلام و کالاهای مورد نیاز را از فروشگاه‌ها تهیه کرده و حمل کنیم، به کیسه‌ها و ساک‌های دستی نیاز داریم. شاید جابه‌جایی کالاهای خریداری شده در قدیم دشوار بوده، اما امروزه به لطف ساک پارچه‌ای بسیار راحت‌تر شده است. این ساک‌ها در انواع گوناگونی طراحی و تولید شده و استفاده از آن‌ها در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است.

ظاهر زیبا، ماندگاری بالا، مقاومت و استحکام، قیمت مناسب و همچنین امکان درج تبلیغ از مزایای مهم این ساک‌ها به شمار می‌رود. اگر شما نیز کسب و کاری دارید و می‌خواهید به تبلیغ آن بپردازید، چاپ روی این ساک‌ها را فراموش نکنید. با چاپ عکس و یا لوگوی برندتان بر روی ساک‌های دستی، برندتان همواره به در یادها خواهد ماند. در این مقاله به بررسی ساک دستی پارچه ای، انواع ساک دستی و مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

انواع ساک پارچه‌ای

انواع ساک پارچه‌ای

شاید تصور کنید ساک‌های پارچه‌ای تنوع چندانی در بازار ندارند، اما اگر سری به فروشگاه ها بزنید مدل‌های گوناگونی از آن‌ها را بر اساس جنس‌های متنوع خواهید دید. در ابتدا باید گفت این پارچه‌ها شامل دو نوع طبیعی و مصنوعی می‌شوند که هر یک شامل موارد زیر می‌شوند:

1. پارچه‌های طبیعی

  • پنبه: پارچه‌این نوع ساک دستی پارچه ای بسیار نرم و جذاب بوده و به دلیل لطافت و جنس طبیعی، محبوبیت زیادی را در سال‌های گذشته به دست آورده است.
  • کتان: ساک کتان دارای بافتی محکم، با دوام و ضد آب است و تا مدت‌ها قادر به استفاده از آن هستید. بافت این ساک بسیار مستحکم و زیباست و جزو ساک‌های شیک محسوب می‌شود.
  • کنف: ساک‌های کنف دارای بافتی ضخیم و مقاوم است و ظاهری زیبا و خاص دارد. به همین دلیل این ساک را از سایر ساک‌های دیگر متفاوت کرده است.

2. پارچه‌های مصنوعی

  • پلی‌استر: اگر چه پارچه‌های مصنوعی در ساک دستی پارچه ای کیفیت و دوام پارچه های طبیعی را ندارند، اما باز هم مورد توجه بسیاری از مشتریان هستند. یکی از بهترین جنس‌های پارچه مصنوعی، پلی استر است. این پارچه‌ها بسیار با دوام، ضد آب و ارزان است و همچنین تنوع بسیار بالایی در رنگ و طرح دارند. از این رو جزو محبوب‌ترین پارچه‌ها به شمار می‌آیند.
  • نایلون: این جنس از پارچه‌های ساک دستی سبک، ضد آب و با دوام بوده و قیمت بسیار مناسبی دارد؛ به گونه‌ای که تهیه پارچه‌های نایلون برای مشتریان هرگز دشوار نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پارچه‌های نایلون، قابلیت حمل آسان است.
  • اسپان باند: اسپان باند به دلیل جنس نازک و ارزان کاربردهای مختلفی دارد. امروزه کیسه‌های خرید، تبلیغاتی و بسته‌بندی از این جنس ساخته می‌شود و به عنوان یکی از محصولات به‌صرفه است.

انواع مدل‌های ساک دستی

انواع مدل‌های ساک دستی

همان‌طور که می‌دانید، ساک دستی پارچه ای براساس فاکتورهای مختلف در دسته‌بندی‌های جداگانه‌ای قرار دارد و آن‌ها را می‌توان بر حسب نوع طراحی طبقه‌بندی کرد. ساک‌های فلت، باکسی، دسته پانچی و زنبیلی از این موارد هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1. ساک دستی پارچه ای فلت

فلت بگ یا ساک دستی فلت جزو ساک‌هایی است که بدون نقطه عطف یا کاست است. این ساک‌ها را با دوخت حرارتی به شکلی قوی و مستحکم تولید می‌کنند، به گونه‌ای که قابلیت تحمل وزن را داشته باشند. ساک‌های باکیفیت و با دوام از نوع پارچه‌ای فلت می‌توانند وزنی برابر با 5 کیلوگرم را نیز تحمل کنند. فلت بگ‌ها به دلیل قیمت ارزان، تنوع رنگ و تحویل سریع با محبوبیت خوبی مواجه شده است. همچنین ساک‌های پارچه‌ای فلت را باید دوست‌دار محیط زیست عنوان کرد.

2. ساک دستی پارچه ای باکسی

نوع دیگری از ساک‌های پارچه‌ای به شکل باکس بوده که به نام ساک دستی پارچه ای باکسی معروفند. این ساک‌ها دارای عطف یا همان کاست از بغل به پایین در حدود 10 سانتی‌متر هستند. دوخت حرارتی باکس‌ها سبب استحکام آن‌‌ها شده و معمولا از پارچه‌های ضخیم سوزنی 90 گرم تولید می‌شوند که به منسوجات بی بافت هم مشهورند.

3. ساک دسته پانچی

خوشبختانه هیچ بند اضافی در ساک دستی پانچی به کار نرفته و همین آن را بسیار خاص کرده است. تنها بالای پاکت این ساک‌ها، بخشی به نام پانچ قرار گرفته تا برای جابجایی و استفاده از آن راحت باشد. این نوع ساک‌ها با مواد اولیه متفاوتی به وجود می‌آید و در نتیجه قیمتشان نیز با هم فرق دارد.

این محصولات همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصولات در فروشگاه‌ها است. پس اگر به دنبال محصولی به صرفه و در حین حال با دوام هستید، ساک دستی پارچه ای پانچی را فراموش نکنید.

4. ساک دسته بندی یا زنبیلی

این ساک نیز از مدل‌های پرکاربرد در فروشگاه بگ‌های پارچه‌ای بوده که تنها دارای عرض و ارتفاع است. از آن‌ها می‌توان به عنوان یکی از ساده‌ترین ساک‌های پارچه‌ای نام برد که مزایای قابل توجهی دارد. مزایای این ساک‌ها قیمت مناسب نسبت به سایر مدل‌ها و همچنین مدل‌های متنوع و شیک است.

نوع دستگیره بندی، زنبیلی یا لوپ در ساک دسته بندی یا زنبیلی سبب شده از تمام فضاهای این ساک به بهترین شکل استفاده شود. رنگ دستگیره می‌تواند مجزا باشد و امکان چاپ تبلیغات نیز روی آن وجود دارد.

خرید بهترین ساک دستی پارچه ای

چاپ روی ساک دستی پارچه‌ ای

در هنگام چاپ ساک پارچه ‌ای همواره باید نکاتی را رعایت کرد که در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رنگ چاپ باید نسبت به رنگ پارچه تیره‌‎تر باشد. مثلا رنگ زرد روی پارچه مشکی چاپ نشود. تنها رنگ‌های روشن مانند سفید، نقره‌ای و طلایی را می‌توان روی پارچه‌های تیره چاپ کرد.
  • مشکی، آبی، سورمه‌ای، قرمز، زرشکی، صورتی، بنفش، سبز، زرد، طوسی، کرم و… جزو رنگ‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را در چاپ روی ساک دستی پارچه ای دارند.
  • روی پارچه‌های مشکی تنها می‌توان از رنگ‌های سفید، نقره‌ای و طلایی استفاده کرد. به بیان دیگر برای پارچه‌هایی به رنگ آبی کاربنی، زرشکی، قرمز، بنفش و سبز می‌توان از رنگ مشکی استفاده کرد.
  • اگر طرح شما شامل رنگ‌های بسیار روشن است، باید از پارچه‌های سفید یا طوسی استفاده کرد.
  • از آن‌جایی که رنگ پارچه تاثیر به‌سزایی در چاپ دارد، باید در انتخاب رنگ پارچه دقت زیادی شود. مثلا اگر بخواهید روی پارچه زرد، رنگ سورمه‌ای یا آبی چاپ کنید، خروجی نهایی به سمت سبز تیره خواهد رفت.
  • چاپ روی پارچه‌های متالایز شرایط خود را دارد. روی پارچه‌های رنگ طلایی صرفا امکان چاپ مشکی هست و روی پارچه‌های نقره‌ای نیز می‌توان از رنگ‌های قرمز، سورمه‌ای، سبز و مشکی استفاده کرد.

ساک دستی پارچه ای سوزنی

جنس ساک دستی پارچه ای ممکن است سوزنی یا اسپان باند باشد. این محصول دوست‌دار اصلی طبیعت بوده و ماندگاری بالایی نسبت به ساک‌های کاغذی یا نایلونی دارد. البته در صورت خرید یا نیاز به چاپ با رنگ‌های غیر معمول، هزینه آن تا حدودی گران‌تر می‌شود.

فرق ساک‌های دستی پارچه‌ای

ساک پارچه‌ای متقال

متقال نوعی پارچه پرطرفدار از جنس نخی است. این پارچه از خانواده کرباس است، اما مقداری از کرباس لطیف‌تر است و پرز نمی‌دهد. به همین دلیل استحکام بالایی در طولانی مدت دارد. ساک پارچه‌ای متقال بسیار سبک، مقاوم و مستحکم است که گزینه‌ی مناسبی برای تبلیغات به شمار می‌آید.

ساک پارچه‌ای اسپان

این نوع از ساک‌ها به نام بگ اسپان، اسپان بگ یا ساک دستی اسپان هم شناخته می‌شود که برای حمل، خرید یا بسته‌بندی محصولات کارایی دارد. معمولا آثار اسپان در همایش‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها برای حمل کاتالوگ مشاهده می‌شود که ظاهری فوق‌العاده شیک برای چاپ تبلیغات و لوگو دارد.

ساک پارچه‌ای کاست‌دار یا عطف‌دار

شاید این سوال را داشته باشید که کاست یا عطف در یک ساک دستی پارچه ای به چه معناست؟ برخی ساک‌ها سه عطف در خود دارند که همان کاست بازشو بوده و مانند یک کیف عمل می‌کنند. این باعث می‌شود فضای بیشتری برای قرار دادن محصولات، داخل این ساک‌ها فراهم شود. تعداد و اندازه هر کاست با توجه به نیاز مشتریان و سفارش آن‌ها متغیر است.

ساک پارچه‌ای برزنتی

ساک دستی برزنتی از جمله محصولات مورد نیاز شرکت‌ها و موسساتی است که محصول یا لوازم جانبی مختلفی را به مشتریان می‌دهند. ضمنا بانک‌ها، ادارات و نمایندگی‌ها نیز ممکن است برای ارائه انواع رسید، دفترچه، کاتالوگ، بروشور و بیمه‌نامه از این ساک‌ها استفاده کنند.

ساک پارچه‌ای کتان

اگر بخواهیم شیک‌ترین ساک‌های دستی را نام ببریم، قطعا جنس کتان یکی از آن‌هاست که به عنوان بگ تبلیغاتی و برای ترویج برند نیز کاربرد دارد. کتان الیاف طبیعی است که در برابر سایش مقاوم بوده و در صنعت نساجی تولید می‌شود.

انواع دسته ساک دستی

بند ساک دستی پارچه ای باید ویژگی‌هایی نظیر مقاومت، کیفیت بالا، لطافت بالا، عدم نخ‌کشی، عدم فشار و گذاشتن رد روی دست را داشته باشد. بند ساک‌های پارچه‌ای ممکن است با هم فرق کند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بند ساده
  • بند زنبوری
  • بند پیچ
  • بند روبانی
  • بند کنفی
  • بند کتان
  • بند دسته کاغذی
  • بند ترویرا
  • بند ساده نخی
  • بند ساتن

مقایسه ساک دستی پارچه ای و کاغذی

هر یک از انواع ساک پارچه‌ای یا ساک کاغذی دارای مزایای متفاوتی هستند. در مقایسه بین ساک دستی کاغذی و پارچه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به طور کلی ساک‌های دستی پارچه‌ای بیشتر از ساک‌های کاغذی یا پلاستیکی مقاوم بوده و به راحتی پاره یا سوراخ نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توان در بازه طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کرد.
  • همچنین ساک‌های پارچه‌ای بر خلاف ساک‌های کاغذی قابلیت شست و شو دارند و به دلیل مقاومت فراوان و حمل آسان از این محصولات بیشتر استفاده می‌شود.
  • ساک‌های کاغذی نیز مزایای خود را دارد و در مصارف خاص استفاده می‌شود. به عنوان مثال، این ساک‌ها قابلیت بازیافت دارند.

اگر قصد خرید ساک دستی باکیفیت، با دوام و قابل شست و شو را دارید، ساک‌های دستی پارچه‌ای گزینه‌ی مناسبی هستند.

به این مطلب امتیاز دهید!

امتیاز: 4.9 / 5. تعداد رای: 31

7 دیدگاه در “چاپ ساک دستی پارچه ای | ساک پارچه ای سوزنی و متقال

  1. مجید گفت:

    ساک دستی پانچی با ساک دستی فلت چه فرقی دارن؟

  2. پرهام گفت:

    شما ساک دستی کاغذی هم تولید میکنید ؟

  3. فراهانی گفت:

    سلام ، لطفا قیمت هاتون رو برام بفرستید. 091213******

  4. رحمان زاده گفت:

    من 10 تا ساک پارچه ای لازم دارم ، چجوری باید خرید کنم؟

  5. منتظری گفت:

    من تا حالا چندین بار ازتون خرید کردم و کیفیت ساک پارچه ای هاتون حرف نداره

  6. پرهام گفت:

    ساک دستی سوزنی تو تیراژ 800 تا قیمتش چنده ؟

  7. آسیابی گفت:

    میشه لیست قیمت رو هم روی سایت قرار بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *